سعیدی در گفتگو با «بسیج»:

نابسامانی بازار ارز ناشی از ضعف مدیریتی است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز با مشکل افزایش نقدینگی مواجه هستیم که میزان آن از سال 92 تاکنون سه برابر شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۹۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، نابسامانی بازار ارز را ناشی از ضعف مدیریتی خواند و اظهار داشت: ما در دوران جنگ تحمیلی شرایط سختی داشتیم اما نوسان بازار ارز را نداشتیم و امروز با نوسان بازار ارز مواجه هستیم که این ربطی به تحریم و دشمنی آمریکا ندارد بلکه به مدیریت داخلی بازمی‌گردد و لازم است تا این مدیریت‌ها اصلاح شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش های اقتصاد ما افزایش نقدینگی است، خاطرنشان کرد: ما امروز با مشکل افزایش نقدینگی مواجه هستیم که میزان آن از سال 92 تاکنون سه برابر شده است.

سعیدی تصریح کرد: در واقع ضعف مدیریتی و ساختار نادرست اقتصاد کشور باعث شد تا سرمایه مردم از بخش صنعت و تولید خارج شود و نقدینگی به این صورت افزایش پیدا کند و در مقابل بازارهایی همچون ارز و سکه رونق بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: ما در کشور و استان‌های مختلف ظرفیت‌های زیادی را داریم و بهتر است یکسری امور به استانها واگذار و برخی اختیارات به آنها تفویض شود و با این وضعیت ما شاهد بهبود شرایط و او اوضاع کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات