خبرهای داغ:
در جلسه خانه نخبگان بسیج علمی ایلام مطرح شد

جلسه خانه نخبگان بسیج علمی با موضوع نقش حمایتی ورزشکاران در حمایت کالاهای ایرانی برگزار شد و اعضاء در این مورد به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

جلسه خانه نخبگان بسیج علمی با موضوع نقش حمایتی ورزشکاران در حمایت کالاهای ایرانی برگزار شد و اعضاء در این مورد به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۴۲
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
 

 جلسه خانه نخبگان بسیج علمی با موضوع نقش حمایتی ورزشکاران در حمایت کالاهای ایرانی برگزار شد و اعضاء در این مورد به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش  سرویس خبری بسیج عامی  از ایلام جلسه خانه نخبگان بسیج علمی امروز صبح در محل سالن جلسات سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان  ایلام و با موضوع"نقش حمایتی ورزشکاران در حمایت از کالاهای ایرانی" برگزار شد.

قدرت اله کریمیان معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به عنوان دبیر جلسه ضمن عرض خوش آمد به اعضاء به تشریح موضوع جلسه پرداخته و اظهار کرد:اولین اصل حمایت از کالاهای ایرانی ایجاد رقابت در بین کالاهاست زیرا رقابت باعث افزایش کیفیت محصولات می شود.

کریمیان با تاکید بر نقش مقوله کیفیت در افزایش خرید محصولات ایرانی اضافه کرد:کشف کالاهای با کیفیت و رقابتی ایرانی و معرفی آن به مردم یکی از راهکارهای موثر در خرید محصولات ایرانی است.

وی افزود:پیگیری ایده ها و نیز دعوت از مسئولین مربوطه برای حضور در جلسات بعدی خانه نخبگان می تواند در حل موضوع موثر باشد.

محمد نصرالهی مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان ایلام  اظهار کرد:باید با مسئولین معاونت های سازمان ورزش و جوانان در این باره صحبت کرد و برای هر کدام نقش خاصی را تعیین کرد تا با همکاری همه جانبه بتوانیم در این حوزه از کالاهای ایرانی حمایت کنیم.

محمد ایدی رییس خانه نخبگان نیز در ادامه جلسه با اشاره به جایگاه مهم تبلیغات در بازار دنیای امروز  گفت:به نظر بنده تولید کننده ها می توانند محصولات ورزشی با کیفیت خود را به عنوان هدیه به برخی از ورزشکاران بدهند و به این صورت تبلیغات مناسبی را برای محصولات خود انجام داده باشند.

وی اضافه کرد:سازمان ورزش و جوانان باید ارتباط بیشتری با رسانه ملی داشته باشد.

رئیس خانه نخبگان بسیج استان ایلام در ادامه اظهار کرد:نقش تبلیغات را نباید نادیده گرفت و باید از تمامی ظرفیت موجود استفاده کرد،به طور مثال استفاده از باورهای ملی و مذهبی می تواند نقش موثری داشته باشد.

مجتبی رشیدی عضو شورای پژوهشی خانه نخبگان حمایت از سازمان های مردم نهاد را امری ضروری دانست و گفت:سازمان ورزش و جوانان استان می تواند در تمامی باشگاه و رشته های مختلف تبلیغات تاثیر گذاری را برای ترغیب ورزشکاران از کالاهای ایرانی انجام دهد.

کبری غیاثی مسئول هیات تیراندازی استان ایلام که به عنوان مهمان در این جلسه حضور داشت اظهار کرد:باید ابتدا ریشه یابی کرد که چرا ورزشکاران تمامی کالاهای مورد نیاز خود را از خرد تا کلان گرفته،از کالاهای خارجی استفاده می کنند و سپس به دنبال راهکار برای تغییر سلیقه آنان بدهیم.

وی اضافه کرد:در گذشته فاصله بین کیفیت محصولات ایرانی و خارجی زیاد بود و همین موضوع باعث ایجاد یک باور عمومی شده است که محصولات ایرانی با کیفیت نیستند که باید این باور غلط را تغییر داد.

مسئول هیات تیراندازی استان ایلام بالا بردن وجدان کاری تولید کنندگان را نیز بسیار ضروری دانست و تاکید کرد:در این بین نظارت بیشتر مسئولین بر فعالیت های تولیدکنندگان و نیز شناسایی و سپس تشویق تولیدکنندگان با کیفیت می تواند راهگشای بسیاری از مسائل در این حوزه باشد.

غیاثی با اشاره به نقش مهم تبلیغات در فضای مجازی خاطر نشان کرد:تبلیغات انیمیشنی تاثیر گذار می تواند ایده خوبی برای کار در فضای مجازی باشد.

زهره رئوفی عضو شورای پژوهشی خانه نخبگان نیز اظهار کرد:تبلیغات کالاهای ایرانی و برنامه های حمایتی در غرفه ها و نمایشگاه ها ایده ای است که کمتر شاهد آن بوده ایم.

وی افزود:تبلیغ کالاهای ایرانی توسط هنرمندان و چهره های شاخص ورزش کشور و استان ایده ی دیگری برای ترغیب جامعه در جهت خرید کالاهای ملی باشد.

حبیب اله محمودیان دیگر عضو شورای پژوهشی خانه نخبگان بسیج نیز تبلیغات را امری غیر قابل اجتناب دانست و گفت:باید در همایش های پیاده روی خانوادگی و در اجتماعات مردمی ایده های جالبی برای تبلیغات داشته باشیم.

محمد سلاورزی عضو هیات علمی دانشگاه ایلام و عضو شورای پژوهشی خانه نخبگان بسیج اظهار کرد:ابتدا باید یک تحقیق جامع با موضوع دلایل عدم استفاده مردم از کالاهای ایرانی انجام شود و سپس برای رفع موانع و مشکلات برنامه ریزی اجرایی انجام شود،در این بین نباید از نقش برنامه های حمایتی و تشویقی غافل بود.

ارسال نظرات