روابط عمومی ناحیه کوهبنان

توصیه شهید سردار سرلشکر محمد علی جهان آرا نسبت به انقلاب اسلامی

:انقلاب بیش از هر چیز  برای ما ی ابتلای الهی و یک آزمایش تاریخی و اجتماعی است و در جریان این ابتلا باید رنج، محرومیت، مصایب و ناملایمات را با آغوش باز بپذیریم.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۲۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، در سال ۱۳۳۳ در خانواده ای مستضعف و مسلمان، در خرمشهر متولد شد.فعالیت های سیاسی مذهبی شهید جهان آرا از شرکت در جلسات امام صادق علیه السلام خرمشهر شروع شد. و از همان زمان مبارزه جدی او علیه طاغوت آغاز شد.در جنگ تحمیلی محمد با تشکیل سپاه خرمشهر و جذب نیروهای مومن، توانست مقاومت دلیرانه ای  در مقابل نیروهای پیاده و زرهی دشمن نماید.
محمد پس از عقب نشینی از خرمشهر، در محلی به نام محرزی و چند نقطه دیگر اقدام به عملیات پدافندی و گسیل نیرو به داخل خرمشهر برای شناسایی مواضع دشمن و عکسبرداری و فیلمبرداری از تحرکات نیروهای کفر نمود. اقدامات محمد در خرمشهر از لحاظ سیاسی، نظامی و تبلیغاتی اهمیت بسیاری داشت. در پرتو این اقدامات بود که در خرداد سال ۶۱ رزمندگان  توانستد دشمن را از خاک پاک خرمشهر بیرون برانند. جهان آرا  در مهرماه سال ۱۳۶۰ به علت سقوط هواپیما، زمانی که از شلمچه به سوی تهران پرواز می کرد، به آرزوی دیرینه اش شهادت، رسید. و شهید والا مقام در گوشه ای از وصیتنامه خود نسبت به انقلاب اسلامی فرمودند:انقلاب بیش از هر چیز  برای ما ی ابتلای الهی و یک آزمایش تاریخی و اجتماعی است و در جریان این ابتلا باید رنج، محرومیت، مصایب و ناملایمات را با آغوش باز بپذیریم و در برابر آشوب ها و فتنه ها با خلوص و شهامت بایستیم و از طولانی شد این ابتلا و افزایش سختی ها و ناملایمات نهراسیم، زیرا علاوه بر اینکه خود را از قید آلودگی های چرکین و وابستگیها، پاک و خالص می کنیم، انقلابمان و حرکت امت شهید پرور، عمیقتر و استوارتر می شود  از انحراف و شکست مصون می ماند

ارسال نظرات