وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

افزایش استفاده از کودهای شیمیایی دربرهم خوردن تعادل زیست موثر است

صادق خلیلیان گفت: افزایش تولیدات کشاورزی با استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی باعث برهم خوردن تعادل زیست بوم طبیعی و زراعی شده است و با کاهش پایداری طبیعت و نظام های زراعی شده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۲۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

 صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: افزایش تولیدات کشاورزی با استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی باعث برهم خوردن تعادل زیست بوم طبیعی و زراعی شده است و با کاهش پایداری طبیعت و نظام های زراعی به تزلزل تعادل بوم شناختی اقتصادی و اجتماعی جوامع روستایی انجامیده و ناپایداری آن ها را موجب شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی روستاها از دلایل عمده ضعف ساختاری روستاها است افزود: روستاهای کشورمان به علت به وجود آمدن ضعف اقتصادی در نواحی روستایی ، نابرابری در تولیدات و فرصت های کاری و منابع مالی، پایین بودن دستمزدها ، ناپایداری فعالیت های اقتصادی موجب فقر و عقب ماندگی و ناپایداری روستاها در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی روستاها شده است.

خلیلیان در خاتمه افزود: جهت جلوگیری از ناپایداری روستاها در ابعاد مختلف و در چارچوب الگوی توسعه پایدار، متنوع سازی فعالیت های اقتصادی دارای اولویت اساسی است.

ارسال نظرات