حسینی:

نوسانات و تحریم های بانکی موانع ورود ارزهای صادراتی به کشور هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید به دلیل تحریم های بانکی و نوسانات ارز هنوز ارز صادراتی از جمله ارز صادرات پتروشیمی وارد کشور و بازار ثانویه نشده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۳۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه ارز صادرات پتروشیمی وارد بازار ثانویه نشده است، اظهار داشت: اخیرا میزان صادرات افزایش یافته، از سوی دیگر موانعی که برای واردات مقرر شده تزار تجاری کشور را مثبت کرده است با این حال همچنان نمی توان ارز مورد نیاز متقاضیان را تامین و تخصیص داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: با وجود افزایش صادرات هنوز ارزهای صادراتی به کشور وارد نشده است، علت این مسئله به تحریم های بانکی بر می گردد و بسیاری ازصادرکنندگان هنوز نتوانسته اند ارزها را وارد کشور کنند.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به دلیل نوسانات قیمت ارز در کشور، بسیاری از ورود ارزهای صادراتی شان به کشور خود داری می کنندو منابع را خارج از مرزهای کشور نگه می دارند تا وضعیت بازار ارز به ثبات برسد.

بازار ثانویه شکل نگرفته است

وی با بیان اینکه هنوز بازار ثانویه شکل نگرفته است، تاکید کرد: سیاست های دولت در زمینه دستور العمل ها  و چارچوب های لازم برای شکل گیری بازار ثانویه تدوین نشده است، از سوی دیگر ارز مورد تقاضای بازار ثانویه  از محل صادرات به دلایلی که بر شمرده شد همچنان تامین نشده است.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، عنوان کرد: با تحریم های بانکی و افزایش نوسانات ارزی در کشور بسیاری از صادرکنندگان  یا نمی خواهند یا نمی توانند ارز را وارد کشور کنند تا دراختیار متقاضیان آن قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تا وقتی ارز مورد نیاز تامین نشود و همچنان بر متقاضیان ارز افزوده شود، افزایش قیمت ارز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات