خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی کشور:

اگر از دستاردهای علمی دفاع نکنیم، شرمنده خون شهدا هستیم

قدیانی گفت: اگر نتوانیم از دستاوردهای علمی کشور دفاع کنیم قطعا شرمنده خون شهدا خواهیم بود.
کد خبر: ۹۰۴۰۲۴۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
اگر از دستاردهای علمی دفاع نکنیم، شرمنده خون شهدا هستیم/ به عناصر انقلابی بی‌خاصیت تبدیل نشویم 
 
به گزارش سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج،  حسین قدیانی مسئول سازمان بسیج علمی کشور در نشست مسئولان علمی پژوهشی و فناوری سپاه‌های استانی با اشاره به توطئه دشمنان کشور گفت: وظیفه بسیج علمی در شرایط سخت کشور این است که بیشتر تلاش کند و در راه خروج از وابستگی و رسیدن به پایگاه واقعی ملت ایران چه از نظر علمی و چه از نظر صنعتی گام بردارد.

طراحی پورتال جامع علم و فناوری

قدیانی با بیان اینکه پورتال جامع علم و فناوری طراحی شده است، گفت: پس از این نشست ان شا الله بخش اصلی کارکردهای بسیج علمی مکانیزه خواهد شد همه استان‌ها جداگانه سایت خواهند داشت و مسئولان هر استان باید با این پورتال آشنایی پیدا کند، از طریق این پورتال می‌توان به پایش اطلاعات علمی و میزان رشد هر یک از مراکز علمی سپاه‌های استانی دست یافت.

مسئول سازمان بسیج علمی کشور با اشاره به نمره اشراف و رتبه‌بندی استانی گفت: بحث اشراف بر مراکز علمی استان و هر آنچه مربوط به علم و فناوری است باید مورد توجه مسئولان بسیج علمی هر استان قرار گیرد، مسئولان بسیج علمی پژوهشی در هر استان باید بتوانند اشراف کاملی بر رشد علمی و نقاط ضعف و قوت استان خود داشته باشند.

وی با اشاره به جشنواره علمی پژوهشی بسیج علمی کشور گفت: تلاش داشتیم در اسفند ماه سال گذشته جشنواره را برگزار کنیم که به دلایلی این جشنواره علمی در هفته بسیج برگزار می‌شود البته مسئولان استانی باید جشنواره‌های استانی را در هفته دفاع مقدس برگزار کنند تا نفرات برگزیده هر استان بتوانند در جشنواره علمی سراسر کشور شرکت داشته باشند.

قدیانی با بیان اینکه اگر امروز نتوانیم از دستاوردهای علمی دفاع کنیم قطعا شرمنده خون شهدا خواهیم بود، گفت: امروز می‌بینیم که ظرفیت‌های بسیج علمی کشور رو به افزایش است باید از این ظرفیت برای رشد علمی و ارتباط آن با صنعت استفاده کنیم، متاسفانه تا کنون از ظرفیت‌های علمی کشور نتوانستیم استفاده چندانی داشته باشیم ما از جهت منابع معدنی در دنیا بی‌بدیل هستیم و تقریبا سه درصد از منابع معدنی جهان در کشور ما است اما موفق به استفاده درست از ظرفیت‌های محود در کشور نیستیم.

مسئول سازمان بسیج علمی کشور با طرح این سوال که ما کجای نقش‌آفرینی در راه رشد کشور هستیم؟، گفت: علی‌رغم این که اتهامات بسیاری به بدنه بسیج زده می‌شود، مجموعه سازمان بسیج در تحولات اخیر اقتصادی هیچ نقشی نداشته است؛ شرایط هم طوری است که خودمان اختیارات را واگذار می‌کنیم؛ حواس‌مان باشد در شرایط فعلی کشور تبدیل به عناصر انقلابی بی‌خاصیت نشویم.

جنگ امروز، جنگ دانشی است

قدیانی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ دانشی است، گفت: وظیفه بسیج علمی پژوهشی این است که به خوبی از ظرفیت‌های علمی کشور آگاه شود و از آنها در راه رشد و بالندگی کشور استفاده کند. باید مسئولان استانی تحولات جاری کشور را به خوبی رصد کنند.

ارسال نظرات