لزوم تدبر در اخلاق و سیره حضرت امام رضا (ع)

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید در اخلاق و سیره حضرت رضا (علیه السلام) تدبر کنیم، گفت: ایشان بسیار مقید به نماز اول وقت، مقید به قرائت قرآن و اجرای احکام بودند.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۹۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به نقل از فارس؛ همایش تکریم امام‌زادگان امشب در محل امام‌زادگان دو معصوم شهرکرد و با حضور گروه‌های مختلف مردمی برگزار شد.

در این همایش که خدام حرم رضوی نیز حضور داشتند برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت و تکریم مقام امام‌زادگان اجرا شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین حسینی قمی در آیین تکریم امام‌زادگان در چهارمحال و بختیاری با اشاره به صفت رئوف که برای حضرت امام رضا (علیه السلام) به کار برده می‌شود، گفت: در جامعه خصوصاً در میان بانوان به خواب و دیدن رویا اهمیت داده می‌شود در صورتی که بسیاری از خواب‌ها هیچ اهمیتی ندارند و حجت نیستند.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه خواب‌ها رویا صادقه نیستند، افزود: هستند بسیاری افراد که به خواب‌های خود اهمیت داده و زندگی خود را رو به نابودی می‌کشانند.

وی با بیان اینکه اگر انسان در بیداری خود را اصلاح کند و فرمان الهی را انجام دهد آنگاه ممکن است خواب‌ها صادقه ببیند، ادامه داد: حضرت امام رضا (علیه السلام) همه گروه‌ها را می‌پذیرد و مؤمن و گناه‌کار در پیشگاه ایشان برابر هستند.

حسینی قمی با تأکید بر اینکه باید در اخلاق و سیره حضرت رضا (علیه السلام) تدبر کنیم، ادامه داد: ایشان بسیار مقید به نماز اول وقت، مقید به قرائت قرآن و اجرای احکام بودند.

مدرس حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: جهان‌خوارانی همچون رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که ملت‌های مظلوم را تکه‌تکه می‌کنند باطن انسانی ندارند و تنها در ظاهر شبیه انسان هستند.

لزوم تکریم و بزرگداشت مقام امام‌زادگان

حجت‌الاسلام حسن امیری نیز ضمن اشاره به مقام والای امام‌زادگان در پیشگاه خدا، گفت: این بزرگان در بین مردم ایران جایگاه والا و ویژه‌ای دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) در ابتدا و میلاد بردار بزرگوار ایشان در انتهای این دهه اشاره و افزود: این دو بزرگوار کرامات بسیاری داشته و ملجأ و پناهگاه دل‌های مردم شیعه و ولایتمدار ایران هستند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و بزرگداشت مقام امام‌زادگان عنوان کرد: بقاع متبرکه همواره برای مردم مسلمان ایران پناهگاهی مقدس بوده که در آیین‌های مختلف مذهبی یا حتی باستانی در کنار آن تجمع کرده و از دغدغه‌های دنیا دور می‌شدند.

ارسال نظرات