عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بسیج»:

افزایش تعمدی قیمت ارز و طلا در دراز مدت مخرب است

نکو گفت: اگر دولت تعمدا بخواهد قیمت ارز و سکه را افزایش دهدچون تبعات این کار مخرب تر از سود های مقطعی است که در آینده گران گیر دولت‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۹۰۷۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

 ابراهیم نکو، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،در پاسخ به این سوال که افزایش بهای دلار و تلاطم غیرقابل وصف بازار ارز و همچنین سکه و طلا در نهایت به سود دولت بوده است یا خیر؟ گفت: این فرضیه که دولت عامدانه و خواسته بخواهدقیمت ارز و دلار را افزایش دهد کمی ضعیف است و باید به این موضوع با تردید نگاه کرد اما در نهایت افزایش قیمت ارز و دلار و همچنین بازار سکه و طلا می ‌تواند بخشی از کمبودهای مالی دولت را جبران نماید؛ بر همین اساس گرانی می تواند قسمتی از هزینه‌های جاری دولت را جبران نماید اما افزایش قیمت ارز و طلا در بلند مدت به ضرر دولت خواهد شد.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزایش بهایی ارز و طلا توسط دولت ها را در دراز مدت امری خسارت بار دانست و خاطرنشان کرد: اگر دولت بخواهدبا تزریق دلار دولتی به بازارهای پولی و ارزی و حتی بازار سکه و بازارهای ثانویه سرمایه ای بدست آورد؛  در نهایت و درازمدت دچار زیان‌های مالی بسیاری خواهد شد. لذا هیچ گاه ارزش نخواهد داشت که دولت تعمدا بخواهد قیمت ارز و سکه را افزایش دهدچون تبعات این کار مخرب تر از سود های مقطعی است که در آینده گران گیر دولت‌ها می‌شود.

ارسال نظرات