آموزش بیش از ۶ هزار مهارت جوی فنی و حرفه‌ای

از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش‌های مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۲۵
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان درنشست خبری به مناسبت آغاز هفته ملی مهارت گفت: به علت استقبال مهارت آموزان، آموزش افراد جویای کار نسبت به مدت مشابه پارسال یک و نیم برابرافزایش دارد.

اسما کریمی افزود: آموزش‌ها در مراکز ثابت دولتی رایگان است و در آموزشگاه‌های آزاد با شهریه مصوب مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.
وی گفت: افزون بر طرح‌های اشتغال زا طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای است.
وی افزود: طرح مهارت آموزی شرایط سنی ندارد و افراد پس از کسب مهارت‌های لازم به واحد‌های پذیرنده معرفی می‌شوند.
بیمه اجتماعی مهارت آموزان را مرکز فنی و حرفه‌ای استان پرداخت می‌کند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: فارغ التحصلان دانشگاهی پس از نام نویسی در سایت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ۴ تا ۶ ماه آموزش‌های لازم را در مراکز فنی و حرفه‌ای کسب می‌کنند و سپس به بنگاه‌های اقتصادی معرفی می‌شوند.
کریمی افزود: واحد‌های پذیرنده در صورت کارورز تا دو سال معاف از مالیات هستند و دولت به کارورزان هم سرانه آموزشی پرداخت می‌کند.
اسما کریمی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت در استان گفت: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های مهارت آموزان، مسابقه آرایش و پیرایش و جوشکاری در مرکز فنی و حرفه‌ای و قدرانی از نخبگان مهارتی از برنامه‌هایی است که در هفته ملی مهارت اجرا می‌شود.
از ۳۱ تیرماه تا ۶ مرداد هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
وی افزود: بهره برداری از مرکز جوار کارگارهی شرکت فولاد و چندین آموزشگاه آزاد مهارتی ازطرح‌های است که این هفته اجرا می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان از درخشش مهارت آموزان فنی استان در هجدهمین مسابقات ملی مهارت کشور خبرداد و افزود: در این دوره از مسابقات مدال برنز رشته طراحی فضای سبز و ۳ دیپلم افتخار در رشته‌های قنادی، الکترونیک و جوشکاری به هرمزگان رسید.
کریمی افزود: هجدهمین مسابقات ملی مهارت با شرکت ۵۴۴ نفر هفته پیش در تهران برگزار شد.
۱۸ نفر در ۱۵ رشته از هرمزگان در این مسابقات شرکت کردند.
ارسال نظرات