عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بسیج:

نظارت بانکی قوی و اثر بخش خدمتی برای عموم فراهم می آورد

حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه نظارت بانکی قوی و اثر بخش خدمتی برای عموم فراهم می آورد افزود: وظیفه نظارت حصول اطمینان از این امر است که بانک ها به شیوه ای ایمن و صحیح عمل نموده
کد خبر: ۹۰۳۸۰۹۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

 حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نظارت کارآمد برواحدهای بانکی عاملی ضروری برای یک محیط قدرتمند اقتصادی به حساب می آید. محیطی که در آن نظام بانکی، نقشی محوری را در پرداخت ها، تجهیز و توزیع پس اندازها ایفا می کند.

وی با بیان اینکه نظارت بانکی قوی و اثر بخش خدمتی برای عموم فراهم می آورد افزود: وظیفه نظارت حصول اطمینان از این امر است که بانک ها به شیوه ای ایمن و صحیح عمل نموده و جهت مقابله با ریسک های احتمالی از سرمایه و ذخایر کافی برخوردار باشند.

جاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: امکان  ندارد نظارت بانکی قوی را به طور کامل بتوان در بازار یافت این در حالی است که نظارت به همراه یسات های موثر و کلان اقتصادی، برای ثبات مالی هر کشوری از اهمیتی حیاتی برخوردار است. این در حالی است که هزینه نظارت بانکی حقیقتا زیاد می باشد لیکن این امر ثابت شده است که هزینه نظارت ضعیف حتی از این هم بالاتر باشد.

ارسال نظرات