خبرهای داغ:
معاون پایگاه علمی شهدای گمنام شهرستان دورود خبر داد:

کامل ترین کتابخانه فنی و مهندسی فناوری نانو درشهرستان دورود / ارائه طرح دانش آموز لرستانی در کشور تایلند

معاون پایگاه علمی شهدای گمنام شهرستان دورود گفت: با راهنمایی و هدایت‌های پایگاه علمی و پژوهشی شهدای گمنام ، دانش آموزان موفق به ساخت لاک ناخن نانو آنتی باکتریال شدند که در کشور تایلند به‌عنوان طرح‌ زیست‌فناوری معرفی‌شده است
کد خبر: ۹۰۳۷۸۳۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کامل ترین کتابخانه فنی و مهندسی فناوری نانو درشهرستان دورود / ارائه طرح دانش آموز لرستانی در کشور تایلند 

فرزاد قائد رحمتی  معاون پایگاه علمی پژوهشی شهدای گمنام شهرستان  دورود  دارای کارشناسی ارشد، مهندسی مواد نانو فناوری و بنیان‌گذار نانوی دانش‌آموزی لرستان درگفت‌وگو با سرویس خبری بسیج علمی  از لرستان، اظهار داشت : در حال تألیف چندین کتاب هستم  و دارای پانزده اختراع هستم که  هنوز به ثبت  نهایی نرسیده‌اند اما مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه سال 95 پایگاه علمی پژوهشی شهدای گمنام شهرستان دورود با کمک سازمان بسیج علمی و پژوهشی راه‌اندازی ودر ابتدا ظرفیت ها و توامندیها  شناسایی شده است خاطرنشان کرد: 15 هسته علمی در پایگاه ازجمله هسته فناوری نانو ، هوافضا ، پلاسما ، مکانیک، فیزیک، شیمی ،ریاضی، علوم پایه، زبان تخصصی، هسته عمران، مکاترونیک، و غیره فعالیت دارند.

معاون پایگاه علمی شهدای گمنام شهرستان دورود خاطر نشان کرد: هسته نانو فناوری به‌صورت هدفمند پیش می‌رود،که در این راستا  کارگاه آموزشی درزمینه نانو برای تمامی  سطوح مختلف برگزارمی شود و همچنین مسابقات نانو فناوری برای تمامی سطوح برگزارشده است.

قائد رحمتی گفت: درزمینه نانو یک کتابخانه فنی و مهندسی با مساعدت و همکاری از سوی مسئولین سپاه استان وکشورکتاب‌ها با تخفیف ویژه ای خریدار شد و کامل‌ترین منبع کتاب در خصوص فناوری نانو در شهرستان دورود موجود می باشد. لازم به ذکراست که تا آخر سال 96  هرکتابی که در زمینه نانو چاپ‌شده در این کتابخانه موجود است،واکثر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها به آن مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: نانو فناوری یک رویکرد جدید است؛ ما هرچه به سمت انرژی‌های جدید حرکت کنیم کشور ازلحاظ اقتصادی هم پیشرفت خواهد داشت.

معاون پایگاه علمی پژوهشی شهدای گمنام شهرستان دورود بیان کرد: برای کودکان ابتدایی بازی‌های نانو تهیه‌شده است و همچنین  با راهنمایی و هدایت‌های پایگاه علمی پژوهشی  دانش آموزان  موفق به ساخت لاک ناخن نانو آنتی باکتریال شدند که در کشور تایلند  به‌عنوان طرح‌ زیست‌فناوری معرفی‌شده است.

پایگاه علمی به کمک هسته فناوری نانو موفق به ساخت  نانو ذرات دهان‌شویی که از مزایا آن رفع التهاب حفظ مینای دندان و جرم بسیار بد را برطرف می‌کند که هم اکنون  ساخته‌شده و در حال ارانه می باشد.

قائد رحمتی عنوان کرد: هدف از آموزش نانو و کاربرد این پروژه آشنا سازی جامعه با این رویکرد است و انتظار از مسئولین می‌رود ایده‌ها  را حمایت کنند تا سوخته نشود و هدف والاتر را پیش ببرند.

ارسال نظرات