مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت:

پویش ملی«امامزادگان سرزمین من»در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت دهه مبارک کرامت، پویش ملی «امامزادگان سرزمین من» در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۱۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: به مناسبت دهه مبارک کرامت، پویش ملی«امامزادگان سرزمین من» در استان آغاز شد؛ در این پویش به برخی سئوالات و شبهات پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این پویش در قالب تیزر، موشن گرافی، پاکست و گزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح‌های مفهومی در فضای مجازی آغاز شده،اظهار داشت: پاسخ به سئوالاتی نظیر پول جمع آوری شده در امامزادگان به کجا می‌رود؟، چرا در ایران امامزادگان زیادی وجود دارد و در کشور‌های عراق و عربستان که زادگاه ائمه معصومین(ع) است، تعداد آن‌ها کم یا وجود ندارد؟، چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی امامزادگان بیشتر شده؟ و یا جریان کشف امامزادگان جدید چیست؟، از جمله موضوعات این پویش است.

مومنی افزود: به همین منظور نمایشگاه‌هایی در قالب پوستر در ۳ بقعه شاخص استان دایر شده و افزون بر پوستر‌های این نمایشگاه ها، طرح‌های مفهومی نیز در سایت اوقاف و امور خیریه با عنوان تولیدات ویژه روز تکریم امامزادگان بارگذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان به بخش‌های دیگر این پویش اشاره کرد و ادامه داد: تولیدات رسانه‌ای در قالب تلویزیونی و رادیویی از دیگر بخش‌های این پویش است که ویژه معرفی و تکریم و توجه به امامزادگان، نقش و تأثیر این مکان‌های معنوی در نشاط و پویایی خانواده‌ها و فضای کلی جامعه و نیز نقش آفرینی مثبت زیارت‌های معنوی در زندگی شخصی، روابط اجتماعی افراد و استفاده بهینه از فرصت حضور در صحن و سرای امامزادگان است که در فضای مجازی تولید و منتشر شده است.

این مسئول تصریح کرد: این تولیدات، حرکتی است هدفمند با موضوع نشاط و تربیت پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه حضرات و نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین(ع) که در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان‌های معنوی و از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغذیه روحی و روانی مردم کند.

گفتنی است در استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ بقعه متبرکه وجود دارد.
ارسال نظرات