مصطفی برزگر
بامشارکت حداکثری مردم دره شهر برگزار شد،
فرهنگي اجتماعي سپاه ناحيه دره شهر از 3 سال قبل برنامه در دست گرفتن فضاي اجتماعات را با هدف كاهش آسيب هاي اجتماعي آغاز نموده كه با استقبال حداكثري اقشار مردم مواجه گرديده است.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۷۳
|
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار احمد محمدی فرمانده سپاه ناحیه دره شهر در گفت: اين برنامه يك مجموعه كامل فرهنگي بوده كه شامل برنامه هاي هنري، ورزشي، كودك، مشاوره، خانواده و...  مي باشد.

وی گفت: در اين برنامه براي همه رده هاي سنی  مخاطب، برنامه فرهنگي تدارك ديده شده كه ارتباط خاصي را با عموم مردم برقرار مي كند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دره شهر یکی از اهداف اصلی این برنامه را مشاركت دادن اقشار آسيب پذير اجتماعي (اعتياد، خودكشي، طلاق) دانست كه از تجربيات تلخ و شيرين افراد برگشتي در اجراي آن استفاده مي شود.

محمدی در ادامه افزود: همه ي ورزشکاران شهرستان در آخرهفته در تفرجگاه سراب دره شهر به اجراي نمايش ورزشي مي پردازند و از قهرمانان ملي و بين المللي شهرستان تجليل مي شود.

همچنین سروان پاسدار حمزه اولاد مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه دره شهر و دبیر این برنامه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: هنرمندان در رشته هاي مختلف هنري(شعر، قصه محلي، متون كهن خواني، تئاتر، موسيقي، پخش فيلم و كليپ) هنر خود را براي عموم به اشتراك مي گذارند.

وی افزود: فرهنگي ناحيه دره شهر از ماه ها قبل از اجراي برنامه با شناسايي استعدادها و هنرمندان و مستعدان فرهنگي در سطح روستاها و مساجد و مدارس براي اولين بار از كساني كه در هيچ برنامه شهرستاني تاكنون هنر خود را به نمايش نگذاشته بودند دعوت به عمل آورده و در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي از آنها استفاده مي كند. از كودك خردسال گرفته تا پيرمرد كهنسال...

این نخبه فرهنگی و شاعر فرهنگ یار پاسدار سپاه در ادامه تصریح کرد: در فصل تابستان با توجه به اينكه به مناسبت اعياد مختلف جوانان در شرف ازدواج بوده لذا فرهنگي ناحيه با دعوت از عروس و دامادهاي جوان و مشاركت خانواده هاي آنها در برنامه و خطبه خواني امام جمعه شهرستان و ترويج ساده زيستي عملا نقش بسزايي را در مديريت شادي هاي شهرستان دارد.

دبیر برنامه جنگ شادی شبهای همدلی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: در سنوات قبل فضاي اطراف تفرجگاه سراب با توجه به مصرف مواد مخدر و استفاده از قليان توسط بخشي از جوانان محيط ناسالم و ناامني را براي مردم ايجاد كرده بود لذا فرهنگي ناحيه با طراحي زمين بدمينتون و قراردادن يك ميز تنيس در پارك سراب جوانان را به سمت تفريحات سالم تا پاسي از شب سوق مي دهد .

وی همچنین در ادامه افزود: برنامه هاي كودك شامل: مسابقات بادكنك، نقاشي، قصه گويي ، شعر و ... به صورت دسته جمعي، كودكان خانواده را از فضاي مجازي دور نموده و خوراك ذهني يك هفته را براي آنها از طريق هنر تامين مي نمايد.

سروان پاسدار حمزه اولاد از جمله برنامه های اجرائی دیگر را شامل: ايستگاه هاي مشاوره مذهبي، برپايي نماز جماعت در پارك و ايستگاه هاي مشاوره و روانشناسي برشمرد که همواره بخش ديگري از مخاطب را جذب نموده و حلال بسياري از مشكلات خانوادگي و اجتماعي است.

وی در این باره افزود: يك تيم روانشناس مجرب در كنار برنامه به صورت آنلاين پاسخگوي پرسش هاي مردمي است.در اين برنامه هرشب يكي از معتادان برگشتي با ارائه تجربيات و وقايع تلخ زندگي خود در دوران مصرف همواره در يك آيتم جذاب، توجه همه را به خود جلب مي نمايد.

شاعر توانمند دره شهری یکی دیگر از برنامه های اجرائی مؤثر را برنامه مهندسين كشاورزي با موضوع محصولات ارگانيك و توليدات باغچه هاي خانگي در كنار اين برنامه عنوان کرد که هر شب يك نكته كشاورزي را به خانواده ها جهت بالا بردن سطح توليد گوشزد مي نمايند.

وی در ادامه افزود: نمايشگاه صنايع دستي و پخت غذاهاي محلي و مشاركت دادن جوانان در پخت و توليد صنايع دستي همواره به صورت يك جايگاه براي عكاسي هاي عمومي و سلفي هاي اكثر مردم جذابيت خاصي را به برنامه مي دهد.

حمزه اولاد در پایان خاطر نشان کرد: وقتي ما در محيط واقعي خوب كار كنيم فضاي مجازي در سيطره واقعيات ما خواهد بود.

 

 

ارسال نظرات