حجت الاسلام والمسلمین سرافراز:

شورای نگهبان انقلابی ترین ارگان حافظ اسلام و قانون است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: شورای نگهبان انقلابی ترین ارگان حافظ احکام اسلامی و قانون اساسی است.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۵۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در جمع مدیران، مسئولان و کارکنان نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت امام رضا علیه السلام، با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی، به تبیین اهمیت جایگاه این ارگان انقلابی پرداخت.

وی، اظهار کرد: شورای نگهبان امین نظام اسلامی و حافظ قانون اساسی و مهم ترین ارگان انقلابی در جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، گفت: شورای نگهبان علاوه بر نظارت بر انتخابات، متولی پیشگیری از ورود ناخالصی‌ها به ارکان نظام اسلامی است و وظیفه تفسیر قوانین و انطباق آنان با شرع و قانون اساسی را نیز برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز تصریح کرد: شورای نگهبان امین نظام اسلامی است، که بر اساس اصل 91 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وظیفه پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آنها را برعهده دارد.

وی گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به آشوب آفرینی های بنی صدر و حامیانش در خرداد سال 60، عدم تمکین از نظر شورای نگهبان را مخالفت با اسلام عنوان فرمودند، که نشان گر جایگاه والای این شورا می باشد.

این مقام مسئول، فتنه 88 را نیز نتیجه عدم تکمین عده ای به قانون و نظر شورای نگهبان دانست و افزود: با توجه به مجموعه فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، هر گونه تخریب و تضعیف نسبت شورای نگهبان، خیانت به نظام و اسلام و اعتماد مردم جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز در ادامه با تبریک دهه کرامت ، این ایام را فرصت بسیار مناسب زیارتی دانست و با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام، اهمیت زیارت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تبیین کرد.

وی، بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام در ایران اسلامی را منشأ خیر و برکات مادی و معنوی در این سرزمین برشمرد.

ارسال نظرات