مدیر روابط عمومی سپاه ساوه:

پیشرفت های معنوی در سایه خانواده آرام و با انگیزه

مدیر روابط عمومی سپاه ساوه گفت:پیشرفت‌های معنوی مثل حفظ قرآن هم مانند سایر پیشرفت‌ها به یک خانه آرام و خانواده‌ای با محبت نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۰۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ سرهنگ پاسدار احمد صابرنژاد مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه ساوه در خصوص انگیزه دوستی با قرآن در خانه گفت:قرآن فقط در گوشه یک کتابخانه نمانده باشد و دردسترس باشد. همین که اعضای مختلف خانواده به‌طور روزانه به قرآن سر بزنند و درحد توان قرآن بخوانند، جایگاه قرآن به کودک و نوجوان هم معرفی می‌شود.

وی افزود:شیوه و کیفیت خواندن قرآن در خانه هم مهم است. در خانه‌هایی که صوت قرآن در آنها بلند و تلاوت قاری‌ها پخش می‌شود، نوای قرآن برای بچه‌ها جذاب می‌شود.

صابرنژاد ادامه داد:در خانه‌هایی که به همت والدین، محل برگزاری جلسات قرآن می‌شود یا بچه‌ها با بزرگ‌ترها به مسجد و جلسه قرآن می‌روند، دل بچه‌ها برای پذیرش و علاقه به‌قرآن آماده‌تر می‌شود. در این جلسه‌ها شاید کودک تا مدت‌ها فقط بازی کند، شنونده باشد و… اما قرآن به مرور اثر خود را می‌گذارد.

مدیر روابط عمومی سپاه ساوه گفت:پیشرفت‌های معنوی مثل حفظ قرآن هم مانند سایر پیشرفت‌ها به یک خانه آرام و خانواده‌ای با محبت نیاز دارد. پدر و مادرها هرچه در محبت به هم و گذشت به نفع یکدیگر کوشا باشند، بیشتر توان ساخت چنین خانه‌ای را دارند.

وی گفت:خانه‌ای که در آن حد و مرز و حریم خدا که همان واجبات و حرام‌هاست رعایت شود و نان حلال در سفره وجود داشته باشد نیمی از راه رسیدن بچه‌ها به انس با قرآن رفته شده است.
 
صابرنژاد در پایان افزود : تردیدی نیست در خانه‌هایی که دشمنان خدا از راه‌هایی مثل ماهواره و بی‌اخلاقی‌ها در کمین افراد آن خانه باشند، حفظ قرآن جایی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار