شهید رضا رایکا: اختلاف ها را کنار بگذارید

شهید رضا رایکا از شهیدان دوران دفاع مقدس در بخشی از وصیت نامه اش آورده است: وقتی می گویند «وحدت را حفظ کنید» که سخن تمام شهدا است، باید حفظ کرد، از رهبر اطاعت کنید و اختلاف ها را کنار بگذارید.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۷۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، شهید رضا رایکا چهاردهم خرداد سال 41 در بندرعباس به دنیا آمد و در دامان پرمهر پدر و مادر پایبند به اصول و مبانی اسلام پرورش یافت. 

پس از تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) در سال 58 به بسیج پیوست و در سال 60 به سمت مسوول و مربی آموزش بسیج در هرمزگان انتخاب شد. 
همرزمانش می گویند: آن قدر عاشق خدمت بود که گرسنگی و تشنگی را فراموش می کرد.
از خدمات شهید رایکا به راه اندازی ناحیه مقاومت بسیج در مسجد صاحب الزمان(عج) محله الشهدا، کمک به تاسیس پادگان های آموزشی «سیدالشهدا علیه السلام»، «قدس» و دیگر اردوگاه ها و آموزش نیروها در کنار شهید علی دلشادی و مجید مقصودی بود که به همت او انجام گرفت.
وی در سال 61 در عملیات «والفجر یک» از ناحیه گردن مجروح شد اما جراحتش را مخفی می کرد تا کسی متوجه آن نشود.
در عملیات «والفجر 3» به همراه برادرش 'حسین' شرکت کرد، در همین عملیات برادرش به شهادت رسید و رضا بعد از شهادت 'حسین' غمگین بود و می اندیشید چرا از قافله شهیدان جامانده است. 
همیشه نصیحت می کرد: « برادران من! برای پیروزی اسلام به جبهه بیایید که اگر در حین پیروزی به شهادت هم رسیدید، بزرگ ترین افتخار است. 
سال 63 دوباره به جبهه رفت و فرماندهی یکی از رده های لشکر 41 ثارالله را به عهده گرفت، شهید رایکا سرانجام 20 اسفند 63 در عملیات پیروزمندانه «بدر» بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد و به آرزوی دیرینه اش دست یافت.
شهید رضا رایکا 17 اسفند سال 63 وصیت نامه اش را با بیت شعر ذوقی اردستانی با عنوان ' من رشته محبت تو پاره می کنم / شاید گره خورد به تو نزدیک تر شوم' آغاز کرده و در بخشی از این وصیت نامه آورده است: برادران و خواهران محترم؛ ما باید قدر این انقلاب و رهبر عزیزمان را بدانیم چون اگر قدر این انقلاب و رهبر را ندانیم خداوند از ما گُل های خوب را می گیرد، هرکس که کاری را انجام می دهد برای خدا باشد نه برای قدرت طلبی.
وی در ادامه وصیت نامه عنوان کرده است: وقتی می گویند «وحدت را حفظ کنید» که سخن تمام شهدا است، باید حفظ کرد.
وقتی که در یک جا نماز جمعه یا مراسمی مثل دعای کمیل و توسل را برگزار می کنند، باید همه باهم در آن مراسم شرکت کنیم وهر اختلافی داریم را در این لحظه کنار بگذاریم؛ همگی باید برای حفظ انقلاب کوشا باشیم، شما را به خدا این کارهای بچه گانه را در این موقعیت حساس انجام ندهید؛ اطاعت از رهبر بکنید و اختلاف ها را کنار بگذارید.
شهید رایکا در ادامه وصیت نامه اش خطاب به بانوان اظهار داشته است: سخن دیگرم به خواهران مهربان است، ای خواهر حجابت را حفظ کن چون حجاب شما کوبنده تر از خون شهید است با حجابت مشت محکمی بر دهان غرب و شرق بزن. 
وی در ادامه وصیت نامه خود آورده است: برادران عزیز و مهربان این قدر سرراه مردم نایستیم، مگر ما خانه و جایی نداریم؟ چرا به جای این کارها مطالعه نمی کنیم؟ در این موقعیت حساس یک تعداد در این گوشه از کشورمان در حال جنگ با باطل هستند ولی یک عده در بی خیالی به سر می برند، برادرها این کارها درست نیست چون دشمنان ما این چنین می خواهند. 
این شهید دوران دفاع مقدس در این وصیت نامه خود ابزار داشته است: شیطان در هر لباس و شکلی که بخواهد و در هرکجا لازم باشد می آید رهبر عزیزمان گفته اند: «شیطان بزرگ آمریکا»؛ پس باید مواظب باشیم که از هرسو به انقلاب حمله می شود و یا امام عزیزمان گفته اند که؛ «مثل ملت ایران تا به حال ملتی ندیده ام».
شهید رایکا بهترین تفریح برای انسان ها را یادگرفتن فنون نظامی و صنعتی و مطالعه کتاب به عنوان بهترین دوست انسان می داند و در بخش دیگری از وصیت نامه اش آورده است: سخن دیگرم با نیروهای مسلح است؛ برادران عزیز و استادان گرامی مرا ببخشید که چنین حرف هایی را به شما می زنم.
این مطلب را قبل از همه، رهبر عزیزمان و دیگر مسوولان و شهدا سفارش کرده اند و من از سخنان گهربار ایشان می گویم که نیروهای مسلح حق شرکت در هیچ گونه حزبی را ندارند. 
اطاعت از فرمانده کل قوا داشته باشید نه این که برای هوای نفس خود هرکار که خواستیم انجام دهیم. 

ارسال نظرات