کارشناس مذهبی و دینی:

حجاب رکن دین و هدیه اسلام به زنان است

حجت الاسلام و المسلمین عبا س رضی، گفت: استواری نهاد مقدس خانواده، امنیت و آرامش اجتماع و شخصیت زن در جامعه از آثار و فواید حجاب و عفاف در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۱۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛کارشناس مذهبی و دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان اظهار کرد: حجاب هدیه ‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده تا در سایه ‌ی آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام رضی افزود: استواری نهاد مقدس خانواده، امنیت و آرامش اجتماع و شخصیت زن در جامعه  از آثار و فواید حجاب و عفاف در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش حجاب در جامعه اسلامی اظهار کرد: حجاب رکن رکین دین اسلام  و هدیه ای است که اسلام به زنان در هر عصری عطا کرده است.

رضی خاطر نشان کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه می توانند نقش تعیین کننده ای در حفظ امنیت و سلامت جامعه داشته باشند؛ زیرا آنان علاوه بر بهره مندی از نصف جمعیت جامعه در نیمه دیگر که مردان باشند نیز نقش اساسی دارند؛ لذا یکی از محکمترین آیات قرآن مربوط به حجاب است که در آن به صراحت به تمام جزئیات پوشش اشاره شده و از این جمله ،آیه ۳۰ سوره نور است که خداوند می فرماید: ای پیامبر به زنان مومنه بگو از بعضی نگاه های غیر مجاز چشم پوشی کنند و دامن های خود را حفظ کنند و زینتهای خود را آشکار نسازند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از آثار و فواید حجاب که در سلامت روانی زنان مؤثر است، نقشی است که در پایبندی همسران به پیمان مقدس ازدواج دارد؛ زیرا حجاب و پوشش باعث می‌ شود زن از نگاه‌ های آلوده مردان هوس‌ باز و گرفتار شدن به دام عشق‌ های آزاد محفوظ بماند و به زندگی و خانواده خود وفادارباشد.

تشکیل نهاد خانواده، مقدس ترین پیوند زناشویی است؛ لذا برای ثبات این نهاد، عفت و حجاب خانوادگی مهم ترین عامل به شمار می آیدهمچنین حجاب، عاملی بسیار مهم و تأثیرگذار برای حفظ آرامش و صفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی و باعث جلوگیری از هم پاشیدگی و سست شدن بنیان خانواده می شود.بدحجابی علاوه بر این که خود یک ناهنجاری اجتماعی به شمار می آید و جامعه را به بی بند و باری می کشد، زمینه ساز بسیاری از زشتی های اخلاقی است و قبح و زشتی گناه را از بین می برد و باعث رواج گناهان دیگر می شود.

رضی در پایان گفت :رعایت حجاب و عفاف آثار فردی و اجتماعی بسیاری برای فرد و اجتماع به ارمغان می آورد که احترام به شخصیت زن، سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی و حفظ کیان و بنیان خانواده از جمله این آثار است از این رو بی‌ توجهی به مسئله ‌ی حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نخواهد بود .

ارسال نظرات