امسال برای نخستین بار صورت می گیرد

بازنشستگی ۳۰ هزار روستایی از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: امسال برای نخستین بار ۳۰ هزار روستایی از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۰۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محمد رضا واعظ مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، افراد روستائی و عشایری که فاقد کارفرما بوده و از خدمات بیمه محروم بودند از بیمه و بازنشستگی برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار ۳۰ هزار روستایی از این صندوق بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

وی افزود: براین اساس دولت سهم کارفرمایی بیمه شدگان روستایی، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر را پرداخت می‌کند و روستائیان نیز سهم خود را که ماهانه معادل ۲۰ هزار تومان است باید بپردازند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با بیان اینکه این صندوق آمادگی دارد تا ۵۰ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود قرار دهد، ادامه داد: امسال بیمه ۲۴ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال برای استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

واعظ مهدوی تصریح کرد: هم اکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری هستند و اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه امسال معادل پنج هزار میلیارد ریال بودجه تامین سهم کارفرما برای این صندوق مصوب شده است بیان کرد: فعالیت یک هزارو ۹۰۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در امر اشتغال فراگیر روستایی از جمله دیگر برنامه های این صندوق در سالجاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات