بهشت دریا و ساحل استان بوشهر برای ورزش

استان بوشهر با داشتن 900 کیلومتر ساحل خلیج فارس از موقعیت بی نظیر ورزش های آبی و ساحلی برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۳۳۱۷۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، توسعه هر منطقه ارتباط مستقیمی با شرایط آن اقلیم دارد و بدون در نظر گرفتن آن نمی توان انتظار توسعه مناسب و متوازن در تمام سطوح را داشت. ورزش در استان بوشهر در سالیان اخیر با حضور ورزشکاران این خطه در سطح ملی و بین المللی روندی رو به رشد داشته است و به افزایش اعتماد به نفس ورزشکاران منجر شده است.

هر منطقه و استانی در کشور در یک یا چند ورزش خاص شاخص است و استان بوشهر نیز در ورزش های آبی و ساحلی می تواند از استان های ویژه و برتر باشد همانگونه که در سالیان اخیر این موضوع به خوبی اثبات شده است.

استان بوشهر در فوتبال ساحلی، فوتوالی، شنا، قایقرانی، والیبال ساحلی و خیلی از ورزش هایی که ارتباط مستقیم با دریا و ساحل دارند می تواند شاخص باشد و در برخی اینگونه است. قهرمانی در این رشته های ورزشی در کشور و جهان که تاکنون توسط ورزشکاران استان بوشهر بدست آمده نشان دهنده موقعیت مناسب استان در این ورزش ها و هم اثبات کننده استعدادهای ناب استان بوشهر در این رشته های ورزشی است.

اکثر ورزش های آبی و ساحلی نیازی به امکانات ویژه و گرانقیمت ندارند و با حداقل امکانات در ساده ترین شرایط امکان اجرا شدن دارند که این مهمترین مزیت آنها است و از سوی دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی بوشهر با استقبال خوب علاقمندان و خانواده ها روبرو خواهند شد.

 بهشت دریا و ساحل استان بوشهر برای ورزش

در گزارش های گذشته درباره سواحل استان بوشهر به اهمیت جانمایی مکان های مناسب و ایجاد امکانات مناسب برای استانداردسازی سواحل اشاره شده بود و می توان با هزینه ای بسیار اندک امکانات مناسب ورزش های ابی و ساحلی را در سواحل استاندارد شده استان بوشهر ایجاد و راه اندازی کرد.

برای توسعه ورزش های آبی و ساحلی در استان نیاز است هیئت های مختلف ورزش های آبی مقداری از امکانات خود را در سواحل در اختیار عموم مردم قرار دهند تا ضمن آشنایی بیشتر مردم با این ورزش ها زمینه جذب استعدادها به آن فراهم شود.

حضور افراد آشنا به ورزش های آبی یا مربیان این رشته های ورزشی در سواحل، اطلاع رسانی عمومی برای آشنایی علاقمندان، پخش برنامه های تلویزیونی در میانمدت زمینه های جذب علاقمندان به ورزشی های آبی و ساحلی را فراهم می کند که به نوبه خود زمینه ایجاد گروه ها و مسابقات ورزشی در این رشته ها هرچند به صورت آماتوری خواهد شد و در بلندمدت استعدادهای پرورش یافته به قهرمانان کشوری و بین المللی استان بوشهر تبدیل می شوند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سپاس

ارسال نظرات