رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان:

پنج هزار تن علوفه ميان كشاورزان سيستان توزيع شد

رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به خشكسالي شديد در استان تاكنون افزون بر پنج هزار تن علوفه بين دامداران منطقه سيستان توزيع شده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۶۱۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان مجتبی پیری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مسائل، مشکلات و برنامه‌های توسعه سیستان گفت: یک میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی این منطقه به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: امروز با توجه به ۲۰ سال خشکسالی و نبود آورد از رودخانه هیرمند کشاورزان و دامداران منطقه سیستان با مشکلات زیادی مواجه شده اند.
 
وی ادامه داد: برآورد خسارات وارده و راهکار‌های مقابله با آن به مسئولان وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

پیری پرداخت به موقع اعتبارات برای رفع مشکلات عدیده وارده به بخش کشاورزی استان را خواستار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تاکنون علاوه بر توزیع بیش از پنج هزار تن علوفه میان دامداران سیستان، برای تامین آب دام‌های منطقه نیز طرح‌های کوچک تامین آب اجرا و حتی آبرسانی سیار با تانکر انجام شده است.

این مسئول اظهار داشت: طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سیستان برای مدیریت صحیح مصرف و بهره برداری درست و هوشمندانه از آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در حال تدوین الگوی کشت و نظام بهره برداری است که پس از اجرای کامل، طرح‌های کشاورزی بر اساس برنامه و با صرفه اقتصادی پیش برود.
ارسال نظرات