خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

مساجد باید به بنگاه‌های واسطه‌گری ازدواج تبدیل شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از مشکلات ازدواج این است که واسطه‌گری امروز وجود ندارد، گفت: مساجد باید به بنگاه‌های واسطه‌گری تبدیل شود بنابراین تا می‌توانید از فضایی که دارید برای ازدواج جوانان استفاده کنید.
کد خبر: ۹۰۳۱۴۱۷
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

مساجد باید به بنگاه‌های واسطه‌گری ازدواج تبدیل شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین در دوره یک روزه توجیهی ویژه مربیان سبک زندگی اسلامی ایرانی که به همت جامعه زنان سپاه ناحیه همدان در سالن اجتماعات کانون بسیج برگزار شد، اظهار داشت: نظام ازدواج فقط با ازدواج دائم درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) متعه را ایجاد کرد که جزء احکام تاریخی اسلام است، گفت: در آن زمان وضعیت جامعه مدینه وضعیتی است که قانونی وجود ندارد و افراد به راحتی ازدواج می‌کنند و با این امر شرایطی ایجاد می‌شود که جامعه سالم از نظر جنسی ایجاد می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از دیگر اقدامات پیامبر(ص) این بود که رضای مردم را از دنیا به رضای خدا تغییر داد و این در حالی بود که مردم تا زمانی که پیامبر(ص) نیامده بود برای دنیا کار می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) نیت آنها را از دنیا به سمت خدا برگرداند، ادامه داد: پیامبر(ص) مسائلی را به مردم می‌آموخت و مردم آن را در جامعه اجرا می‌کردند و وقتی تمام نیت‌ها برای خدا شود زیاده‌طلبی دیگر وجود ندارد.

حسینی‌یمین ابراز داشت: پیامبر(ص) در تمام کارهای خیر پیش قدم بود و اینگونه بود که توانست سبک زندگی مردم مدینه را تغییر دهد و با زبان مردم را به سمت خدا با عمل دعوت می‌کند.

وی با تأکید بر آسیب‌شناسی خاطرنشان کرد: اگر سه حوزه ازدواج، نیت‌ها برای خدا و پیشگام بودن خود در هر کاری ساماندهی شود سبک زندگی ما درست خواهد شد، ما در هر سه حوزه دچار آسیب‌های جدی هستیم بنابراین اگر جامعه ایرانی می‌خواهد رشد کند باید دنبال موفقیت‌های کوچک باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اشکال کار اینجا است که موفقیت‌های کوچک را جدی نگرفتیم یعنی همین امروز از خودمان شروع کنیم و روی آن کار کنیم.

وی با بیان اینکه سامان‌بخشی نظام ازدواج به خصوص پایگاه‌های خواهران به جدّ باید به این سمت و سو بیاید، افزود: فرمانده پایگاه، شورای پایگاه و کسانی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، حوزویان، معلمان و به ویژه بانوان مذهبی باید این حرکت را انجام دهند.

حسینی‌یمین با اشاره به تعداد افراد مجرد یادآور شد: آسیب این امر بیشتر است؛ جامعه مشکل دارد و انسان‌های اهل فکر و اهل تحلیل باید بدانند این آسیب بزرگی برای جامعه است.

وی در خصوص راه‌حل اینکه مردم به سمت زندگی دینی روی بیاورند، عنوان کرد: راه‌حلی که باعث می‌شود افراد به سمت سبک زندگی دینی بیایند این است که الگوهایی را ببینند، کسانی که متدین و مومن بوده و در زندگی شخصی خود به شدت انسان‌های موفقی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم کاری کنیم که سبک زندگی دینی جا بیفتد باید مردم به حال روحانیون غبطه بخورند اما اینگونه نیست، ابراز داشت: اگر ما بتوانیم جامعه مذهبی، روحانیون و خانواده‌های مذهبی موفق را در جامعه معرفی کنیم، از نظر عملی تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: اختلاف خانوادگی و گرایش به طلاق در جامعه بیشتر شده و علت آن است که ارتباط با خدا کمرنگ شده است.

حسینی‌یمین در خصوص علل کاهش ازدواج در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات ازدواج این است که واسطه‌گری امروز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: مساجد باید به بنگاه‌های واسطه‌گری تبدیل شود بنابراین تا می‌توانید از فضایی که دارید برای ازدواج جوانان استفاده کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه در خصوص موضوع اینکه نیت‌ها باید برای خدا باشد، افزود: کار اگر برای خدا نباشد اوضاع خراب می شود؛ مؤمنین باید کار را برای خدا انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) هر جا کار می کرد خودشان پیش قدم بودند، گفت: اگر قرار است که حرفی را به دیگران بزنیم خودمان به آن عمل کرده باشیم.

حسینی‌یمین در پایان با اشاره به اینکه هرقدر در زمینه ازدواج فعال و توانمندسازی افراد در این زمینه باشیم، موفق خواهیم بود، تاکید کرد: همه قانوناً بر خود واجب بدانیم کلاس‌های ازواج برگزار کنیم و بانوانی که ثبت نام می کنند، بیاموزند که اگر می‌خواهند زندگی موفق داشته باشند باید به خوبی سبک زندگی را آموخته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات