خبرهای داغ:

مجله علمی- تخصصی الگوپژوهی علم و فناوری منتشر شد

مجله علمی- تخصصی الگوپژوهی علم و فناوری در نظر دارد در برنامه آینده خود مقالات چاپ شده را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در سایت فصلنامه در اختیار پژوهشگران و محققان قرار دهد.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۶۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

مجله علمی- تخصصی الگوپژوهی علم و فناوری منتشر شد

به گزارش سرویس خبر بسیج علمی پژوهشی و فناوری خبر گزاری بسیج، ضرورت توجه به بهره برداری از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران برای طراحی الگوهای بومی کارآمد در حوزه علم و فناوری از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل تهیه و تدوین این نشریه علمی و تخصصی است.

ابوالفضل میرزاپور سردبیر مجله علمی- تخصصی الگوپژوهی علم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در راستای سیاست‌های خود و با حمایت مرکز پیشران فناوری‌های راهبردی و تحقیقات کاربردی توسعه‌ای (مرکز پیشرفت) اقدام به انتشار این مجله کرده است و ضرورت بهره مندی از ظرفیت نخبگان و پژوهشگران به منظور طراحی الگو‌های بومی کارآمد در حوزه علم و فناوری از علل اصلی تدوین این نشریه است.

وی با اشاره به موضوعات اصلی این مجله گفت: در بسیاری از حوزه‌های کارکردی به ویژه حوزه علم و فناوری فقدان الگو های کارآمد و هماهنگ با زیست بوم کشور به ضرورتی اساسی تبدیل شده است که لازم بود جریان نخبگان و محققان و پژوهشگران کشور بر این مساله مهم متمرکز شوند؛ لذا فصلنامه الگوپژوهی علم و فناوری با هدف ایجاد بستری مناسب به منظور انعکاس اندیشه ها و تولیدات فکری نخبگان کشور در موضوع طراحی الگوها راه اندازی شد.

میرزاپور در ادامه از ضرورت تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری سخن به میان آورد و اظهار داشت: هدف از تدوین این مجله، شناسایی الگوهای کارآمد و هماهنگ با شرایط بومی کشور در حوزه علم و فناوری بود تا نخبگان، پژوهشگران و محققان در بستری مناسب شاهد انتشار نتایج فعالیت‌های تحقیقاتی خود باشند.

به گفته وی، ارائه الگوهای بومی مدیریت طرح های توسعه فناوری و نوآوری در صنایع مختلف، تدوین الگوهای رتبه بندی و اولویت بندی موضوعات فناورانه در صنایع گوناگون، ارائه الگوهای سرمایه گذاری حوزه های فناوری و نوآوری در صنایع مختلف، تدوین الگوهای بهینه سازی فرآیندهای سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان، ارائه الگوهای حمایتی از گروه های دانش بنیان، نوآوری و فناوری و آسیب شناسی فناورانه سیاست‌ها و الگوهای کلان ملی در حوزه علم، فناوری و نوآوری، محورهای اصلی مورد نظر این فصلنامه هستند.

میرزاپور با اشاره به حمایت از محققان گفت: اگر مقالات پژوهشگران حائز رتبه برتر در داوری و ارزیابی علمی و تخصصی نشریه شود حمایت مالی در قالب پژوهانه به آنها تعلق خواهد گرفت و در ضمن هزینه ای برای چاپ اخذ نخواهد شد.

وی اظهار داشت: این مجله اولین نشریه مکتوب علمی- تخصصی با رویکرد ارائه الگوست که در تمامی حوزه های علم و فناوری فعالیت می کند و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ابتدا به صورت علمی- تخصصی و سپس در قالب علمی- ترویجی و علمی- پژوهشی منتشر خواهد شد.

این مجله به صورت فصلنامه منتشر خواهد شد که در هر شماره آن هفت اثر برتر به چاپ خواهد رسید. این فصلنامه در نظر دارد در برنامه آینده خود مقالات چاپ شده را به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی در سایت فصلنامه در اختیار پژوهشگران و محققان قرار دهد.

ارسال نظرات