وزیر جهاد کشاورزی:

صنعت شترداري در سيستان و بلوچستان بايد توسعه يابد

وزير جهاد كشاورزي گفت:صنعت شترداري در سيستان و بلوچستان فعاليتي سازگار با اقليم است و به منظور ايجاد اشتغال و افزايش درآمد بهره برداران، اين فعاليت بايد در استان توسعه يابد.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۷۹
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، محمود حجتی در سفر به استان سیستان و بلوچستان و در جریان بازدید از کارخانه جوجه یکروزه و مجتمع دامداری گاو و شتر پرواری پشتکوه در شهرستان خاش با بیان این که صنعت شترداری در سیستان و بلوچستان فعالیتی سازگار با اقلیم  این استان است، گفت: به منظور ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران، صنعت شترداری در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد.

وی با اشاره به این که استان سیستان و بلوچستان با ۷۵ هزارنفرشتربیشترین جمعیت شتر کشور را در اختیار دارد، خطاب به مدیران تصریح کرد: باید با شناسایی، معرفی نژاد‌های پربازده و تامین شرایط و امکانات لازم برای توسعه پرورش شترداری در استان اهتمام شود.

وزیر جهاد کشاورزی، احیا و تقویت پوشش گیاهی استان با مشارکت مردم را ضروری عنوان و تاکید کرد: واگذاری عرصه‌های طبیعی برای بهره برداری از آن در چارچوب قوانین باید تسهیل شود.
ارسال نظرات