راشاتودی اعلام کرد

کلافگی شرکت‌های آمریکایی از تصمیم‌های یک شبه ترامپ/«هارلی دیویدسون» در خارج از آمریکا تولید می‌کند

تصمیم شرکت تولیدکننده موتورسیکلت هارلی دیویدسون آمریکا برای افزایش تولید در خارج از این کشور برای فرار از تعرفه‌های وارداتی اروپا خشم ترامپ را درآورد.
کد خبر: ۹۰۲۹۸۳۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور آمریکا طی توئیتی نسبت به سیاست شرکت بزرگ تولیدکننده موتورسیکلت هارلی دیویدسون این کشور به شدت  انتقاد کرد. ترامپ در توئیت خود آورده است که من برای آنها می‌جنگم و این شرکت حتی پیش از شروع جنگ تجاری تسلیم شده است. 

ترامپ تأکید کرد: من به شدت در این زمینه مقابله خواهم کرد و به طور قطع آنها در صادرات به اروپا قربانی اعمال تعرفه نخواهند شد. 

ترامپ می‌گوید هارلی نخستین شرکت آمریکایی بود که پرچم سفید را در برابر اروپایی‌ها بالا گرفت و تسلیم شد. 

اخیراً گزارش رسانه‌های مختلف آمریکایی نشان می‌دهد، هارلی دیویدسون برای مصون ماندن از تعرفه‌های صادرات به اروپا قصد دارد تولید خود در کارخانه‌های خارج از آمریکا را افزایش دهد. موتورهای هارلی از جمله کالاهای امریکایی بودند که در لیست اتحادیه اروپا که در اوایل ماه جاری منتشر شد مشمول اعمال تعرفه واردات شدند. 

اعمال تعرفه‌های گمرکی باعث می‌شود که قیمت هر موتورسیکلت هارلی در بازار اروپا به طور متوسط ۲ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش یابد. 

این تعرفه‌ها همچنین هزینه‌های این شرکت تولیدکننده موتورسیکلت را ۳۰ تا ۴۵ میلیون دلار در سال افزایش می‌دهد که تأثیر بسیار بدی بر فعالیت این تولیدکننده موتورهای افسانه‌ای هارلی خواهد داشت. 

شرکت هارلی دیویدسون در بیانیه خود نسبت به این تصمیم‌گیری آورده است: افزایش تولید موتورسیکلت‌های هارلی در خارج از آمریکا برای دور زدن تعرفه‌های اتحادیه اروپا مورد علاقه این شرکت نیست اما تنها گزینه‌ای است که هارلی دیویدسون می‌تواند با استفاده از آن همچنان بازار اتحادیه اروپا را حفظ کرده و سوددهی خود را ادامه دهد. 

این شرکت اعلام کرده است که  طی سال گذشته ۴۰ هزار دستگاه موتورسیکلت‌های هارلی را در اروپا به فروش رسانده که بنابراین پس از آمریکا، اروپا دومین بازار تولیدات این شرکت محسوب می‌شود. 

ارسال نظرات