استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه هفته گذشته تخصیص اعتبار به میزان 750 میلیارد تومان از فاینانس داخلی برای این پروژه قطعی شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۰۲۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

تخصیص اعتبار راه‌آهن اردبیل از فاینانس داخلی قطعی شد /اشتغال ۲۰ هزار نفری سخت‌تر از جذب اعتبار راه‌آهن نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر بهنامجو عصر دیروز در جلسه شورای اداری که در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: امنیت جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدای دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم هستیم که اهمیت دستگاه قضائی نیز در ارتباط با ایجاد نظم و امنیت در جامعه  با برخورد با متخلفان بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: راه‌آهن پروژه اردبیل میانه یکی از مهمترین مطالبات مردم در چند سال گذشته از مسئولان بوده که از ابتدای شروع کار در استان به دنبال جذب اعتبار برای پروژه راه‌آهن بودیم که خوشبختانه هفته گذشته تخصیص اعتبار به میزان 750 میلیارد تومان از فاینانس داخلی برای این پروژه قطعی شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: سعی می‌کنیم که به قول خودمان برای اتمام سه ساله این پروژه به مردم عمل کرده و در دهه فجر سال 99 این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم که هفته آینده نیز تابلوی روزشمار راه‌آهن در اردبیل نصب شده و مردم می‌توانند اتمام این پروژه را دنبال کنند.

وی گفت: برای توسعه استان نیاز به زیرساخت‌های لازم از جمله راه مناسب و ایستگاه راه‌آهن داریم که در حوزه احداث راه برنامه‌های مناسبی در استان پیش‌بینی شده که می‌توان به احداث 30 کیلومتر بزرگراه هر ساله در استان اشاره کرد تا بتوانیم بزرگراه‌های استان را از 130 کیلومتر به 400 کیلومتر افزایش دهیم.

بهنامجو افزود: خوشبختانه برای جاده اردبیل سرچم اعتبار مناسبی برای چهار بانده شدن اخذ شده و این حوزه در یک پروسه سه ساله چهار بانده می‌شود.

وی تصریح کرد: احداث کمربند طلایی برای متصل کردن آبگرمهای معدنی به یکدیگر نیز از جمله سایر پروژه‌ها برای بهبود و رونق گردشگری در استان است.

قوه قضائیه مظهر اجرای عدالت و قانون است

حجت الاسلام محمد علی قاصدی رئیس دادگستری استان اردبیل در این مراسم گفت: قوه قضاییه مظهر اجرای عدالت و قانون بوده و با قرار گرفتن در کنار دستگاه‌های اجرایی برای برطرف‌سازی مشکلات مردم در تلاش خواهد بود.

قاصدی اظهار کرد: تمامی آرزوی بشریت حاکمیت ولایت حضرت ولی‌عصر (عج) و پیاده‌سازی عدالت به معنای واقعی کلمه در جوامع بوده و تمامی حکومت ها مقدمه‌ای برای حاکمیت آن حضرت هستند.

وی اولین مطالبه مردم در تمامی جوامع را برجسته کدن شاخص‌های عدالت در تمامی عرصه‌ها معرفی کرد و افزود: از رسالت‌های مهم قوه قضائیه نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از جرائم و حفظ آزادی‌های مشروع بوده که همگی در محوریت عدالت متجلی می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: همواره در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفتن و نظارت بر نظم اداری و ارائه خدمات صحیح مبتنی بر قوانین از جمله مهمترین اهداف قوه قضائیه در ساختار دستگاه های قضایی بوده و برخورد با متخلفان نیز در سایه توجه به این امر انجام می‌پذیرد.

قاصدی ادامه داد: شهدا دین بزرگی بر گردن همه ما داشته و صیانت از خون پاک شهیدان با اجرای صحیح قوانین و برداشتن گرهی از مشکلات مردم یک وظیفه عمومی است تا هیچ‌گاه شرمنده آنان نشده و برای ساختن ایرانی آباد و آزاد گام‌های ارزشمندی را در سایه اتحاد و همدلی اقشار مختلف مردم برداشته شود. 

اردبیل میزبان مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان شد

بهرام آقاخانی مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در راستای توسعه استان حوزه ورزش و میزبانی از رویدادها و مسابقات بین‌المللی ورش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل با حضور استاندار اردبیل جلسات مختلفی برای کسب میزبانی مسابقات ورزشی انجام دادیم.

وی افزود: خوشبختانه میزبانی استان  اردبیل برای مسابقات کشنی فرنگی جام باشگاههای جهان قطعی شده و این مسابقات آذر ماه امسال به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود که تمهیدات لازم در ارتباط با برگزاری باشکوه این میزبانی انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: برای توسعه توریسم ورزشی در استان اقدامات قابل توجهی انجام شده و در حال  حاضر 4 پیست اسکی در استان اردبیل در حال واگذاری به سرمایه‌گذار خصوصی و آماده‌سازی است که در کنار این پیست‌های اسکی یک زمین برای احداث زمین گلف در منطقه آبی‌بیگلوی اردبیل در حال جذب سرمایه‌گذار است.

آقاخانی افزود: با توجه به آب و هوای استان سالانه حضور  تیم‌های مختلف لیگ برتری در این استان هستیم که ایجاد کمپ تیمهای ملی در سرعین از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان با جدیت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: زیرساختهای لازم در جذب گردشگر در حوزه ورزشی باید فراهم شود که برگزاری مسابقات بین‌المللی والیبال در استان آغازی برای این موضوع بوده و در تلاشیم بتوانیم مسابقات بین‌المللی بیشتری به میزبانی استان برگزار کنیم.

ارسال نظرات