بازار‌های اروپایی در دست اسانس گل محمدی لاله‌زار بردسیر

اسانس گل‌محمدی تولیدی لاله‌زار بردسیر به دلیل عیار بالا، هر ساله توسط کشور‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و کانادا خریداری می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۲۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ منطقه ملی گردشگری لاله‌زار به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوای گردشگری استان کرمان به شمار می‌رود که در ۷۵ کیلومتری شهرستان بردسیر واقع شده است.

لاله‌زار به جهت قرار گرفتن در ارتفاع ۲ هزار و ۷۰۰ متری، قابلیت فوق‌العاده‌ای در کشت گل محمدی و تولید گلاب دارد و این مزیت موجب شده که اسانس گل‌محمدی تولیدی در این منطقه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

اسانس گل‌محمدی تولیدی لاله‌زار بردسیر به دلیل عیار بالا، هر ساله توسط کشور‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و کانادا خریداری می‌شود.

گلستان‌های گل محمدی مهمترین شاخصه این منطقه هستند که با ایجاد جاذبه‌های طبیعی، گردشگران متعددی را در فصل گلاب‌گیری به سمت خود جذب می‌کنند و در همین راستا دوازدهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر امروز با حضور جمعی از مسؤولان و گردشگران برگزار شد.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در این آیین با گرامیداشت یاد مرحوم همایون صنعتی به عنوان بنیانگذار صنعت گلاب‌گیری در لاله‌زار بردسیر اظهار داشت: مرحوم همایون صنعتی پایه‌گذار صنعت گلاب‌گیری در منطقه لاله‌زار بردسیر بوده و این خدمت وی امروز از رونق خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: مرحوم صنعتی تمام عمر خود را وقف خدمت به مردم این منطقه کرد و امروز شاهد توانمندی‌های مردم شهرستان بردسیر و منطقه گردشگری لاله‌زار هستیم.

کشت ۳ هزار هکتار گل محمدی در کرمان

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان در این آیین با اشاره به اینکه در کل جهان ۲۰ هزار هکتار گل محمدی کشت می‌شود، عنوان کرد: کشت ۱۴ هزار هکتار گل محمدی در ایران است که استان کرمان ۳ هزار هکتار آن را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: لاله‌زار بردسیر به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی در بخش کشت و فرآوری گلاب و اسانس گل‌محمدی ویژگی‌های خاص خود را دارد و کشت این محصول قابل توسعه و گسترش است و کمتر مشکلی در این حوزه مواجه هستیم.

فدایی تصریح کرد: بازار صادراتی که برای محصول گلاب و اسانس گل‌محمدی لاله‌زار بردسیر وجود دارد، موجب می‌شود این اقدام در منطقه ارزشمند باشد و برای حفظ آن نهایت تلاش خود را به کار ببریم.

وی افزود: برای اینکه بازار خارجی را حفظ کنیم باید به سمت کشت ۱۰۰ درصد ارگانیک محصولات برویم که تا حدودی توانسته‌ایم به این مهم دست یابیم.

سرپرست استانداری کرمان گفت: ۳ هزار هکتار گستان گل محمدی استان کرمان قابل گسترش است و اشتغال خوبی را نیز ایجاد می‌کند، لذا به لحاظ تامین مالی و امکانات آمادگی حمایت کامل را از کشاورزان داریم.

بازار‌های اروپایی در دست اسانس گل محمدی لاله‌زار بردسیر

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در آیین اختتامیه جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر با اشاره به اتفاق مهم اقتصادی در منطقه لاله‌زار بیان داشت: این امر می‌تواند زمینه برنامه‌ریزی برای اقتصادی پویاتر را در شهرستان بردسیر فراهم کند.

وی افزود: تولیدات ارگانیک لاله‌زار بردسیر توانسته بازار کشور‌های اروپایی را در دست گیرد، اتفاق مثبتی که کمتر منطقه‌ای به آن دست می‌یابد.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه لاله‌زار، افزایش ظرفیت موجود زیر کشت گل محمدی باید مدنظر قرار گیرد و مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا حمایت‌های لازم را از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی برای ارتقای این مسیر انجام دهد.

اشتغال ۲۰۰ هزار نفری برداشت گل محمدی در لاله‌زار بردسیر

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: منطقه لاله‌زار، نگاه به درون و اعتماد به نفس را ثابت کرده است و می‌تواند الگوی موفقی برای کشور باشد.

وی افزود: اگر ما به خوبی موضوع آمایش سرزمین را در حوزه‌های مختلف اقتصاد، اقلیم، معادن و محیط در نظر بگیریم، سرمایه‌های زیادی را برای کشور در حوزه اشتغال و درآمدزایی خواهند داشت.

زاهدی با اشاره به اشتغالزایی صورت گرفته در منطقه لاله‌زار بردسیر تصریح کرد: ۲۰۰ هزار نفر طی ۴۰ روز برداشت گل محمدی در منطقه لاله‌زار بردسیر مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش فارس، امروز در حاشیه برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر، خط چهارم دیگ تقطیر کارخانه گلاب زهرا با اعتبار ۶ میلیارد تومان و کارخانه ماه گلاب بردسیر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین سرپرست استانداری کرمان و جمعی از مسؤولان از روند احداث مجتمع گردشگری باغابر در شهرستان برسیر بازدید کردند
ارسال نظرات