مسئول اجرای زکات شهرستان خمین خبر داد

جمع‌آوری 240 میلیون تومان زکات فطره در خمین

مسئول اجرای زکات شهرستان خمین از جمع‌آوری 240 میلیون تومان زکات فطره در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۱۳۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

حجت‌الاسلام منصور شاهسواری مسئول اجرای زکات شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در خمین؛ با اشاره به اهمیت پرداخت زکات فطره گفت: زکات فطره، زکات بدن است که موجب قبولی روزه و عبادات ماه رمضان و از بین رفتن فقر در جامعه مسلمین می شود.

وی افزود: زکات از عوامل رستگاری انسان است و عدم پرداخت آن معصیت شمرده شده و موجب محروم شدن انسان از برکات آن است.

مسئول اجرای زکات شهرستان خمین تصریح کرد: زکات، پاک شدن اموال مسلمانان را فراهم می‌کند و در حقیقت حق فقرا و نیازمندان بوده که عدم پرداخت آن به منزله ی خوردن حق فقیر است.

حجت‌الاسلام شاهسواری با اشاره به میزان زکات فطره جمع آوری شد طی سال جاری در شهرستان خمین گفت: بر اساس مصوبه شورای زکات در سالجاری، زکات فطره به شکل تجمیع توسط شورای دبیرخانه زکات جمع آوری و مابین کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی شهرستان به نسبت 60 به 40 تقسیم شد.

مسئول زکات خمین تصریح کرد: در شهرستان خمین مبلغ 240 میلیون تومان زکات فطره  جمع آوری شد که از این میزان 40 میلیون تومان در سطح شهرستان و 200 میلیون تومان از روستاهای تابع جمع آوری شده است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده، زکات جمع آوری شده در روستاها توسط دهیاران که عملین زکات هستند با شناسایی فقرا در همان روستا توزیع  می شود و اولویت اول مصرف زکات فطره، فقرا هستند و مصارف دیگر در اولویت های بعدی هستند.

حجت‌الاسلام شاهسواری به پرداخت زکات، چه زکات واجب و مالی و چه فطره تاکید و خاطرنشان کرد: با پرداخت زکات توسط مردم، می توان گفت فقیری در جامعه وجود نداشته نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات