معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان:

مردم نیکوکار سیستان و بلوچستان یک میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از آمار اولیه زکات فطریه و کفارات جمع آوری شده در سطح این استان در سال جاری ارایه کرد.
کد خبر: ۹۰۲۷۸۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمود میرامامی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تشکیل جلسه با حضور اعضای شورای زکات استان سیستان و بلوچستان زکات روزه داران و مردم مسلمان این استان با ساماندهی و نظم خاصی جمع آوری شد.

وی با اشاره به استقرار چهار هزار و ۲۰۷ پایگاه ثابت و سیار در معابر اصلی و میادین شهرستان‌ها، روستا‌ها و بخش‌های مختلف این استان، افزود: امسال بستر‌سازی مناسب برای حضور گروه‌های هدف مانند دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌‎ها، حامیان، امور اصناف، اتحادیه‌ها، شرکت‌های تولیدی و خیران مبنی بر دستگیری نیازمندان و منظور کردن فیوضات ماه مبارک رمضان ایجاد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پایگاه‌های دریافت زکات فطریه با لوگوی شورای زکات در مصلی‌های نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و مساجد سطح شهرستان‌های مختلف این استان مستقر شدند و اولویت زکات جمع‌آوری شده برای کمک به تامین جهیزیه، هزینه‌های آموزش، درمان و ساخت مسکن نیازمندان همان شهر و روستا است.

میرامامی با بیان اینکه مبالغ جمع آوری شده زکات فطریه با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام توزیع می‌شود، یادآور شد: طبق آمار اولیه مردم نیکوکار این استان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره به پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در سطح شهر یا مراکز نیکوکاری این نهاد پرداخت کردند و این مبلغ در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۲ میلیون تومان در قالب زکات فطریه به صورت نقد به حساب این نهاد واریز شده است، اعلام کرد: ۹۴ میلیون تومان از کمک‌های اهدایی خیران به صورت مستقیم به حساب نیازمندان واریز شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: بانک اطلاعات خانوار‌های مددجو و همچنین نیازمندان معرفی شده از سوی دفاتر ائمه محترم جمعه وجماعات به همراه مشخصات و شماره حساب مربوطه برای واریز فطریه به حساب آن‌ها تهیه شده است.

میرامامی افزود: در سریعترین زمان ممکن با توجه به لیست نیازمندان هر محل که قبلا توسط حوزه محترم حمایت وسلامت خانواده، ائمه محترم جمعه، مساجد و مراکز نیکوکاری تهیه شده، نسبت به هزینه کرد زکات فطریه اقدام می‌شود.

منبع خبر: روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات