به مناسبت هفته صنایع دستی صورت گرفت:

افتتاح فروشگاه صنایع دستی هانی و مهتاب در زاهدان

به مناسبت گرامی داشت هفته صنایع دستی فروشگاه صنایع دستی هانی و مهتاب در زاهدان با هدف برند سازی آثار هنری استان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۲۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیچ از زاهدان، صبح امروز به مناسبت هفته صنایع دستی، یک فروشگاه معتبر صنایع دستی در زاهدان افتتاح شد.

علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح این مراسم اظهار کرد: تمام توان و هدف ما بر این است که زمینه‌ای را فراهم کنیم تا صنعتگران بیشتری پا به این عرصه بگذارند و با قوت و تلاش بیشتری کار کنند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از صنعتگران پرتلاش استان حمایت میکند و از هیچ کمکی به آن‌ها دریغ نمی‌کند.

جلال زایی ادامه داد: در این فروشگاه از بسته بندی‌هایی که تولید خود صنعتگران است و از تلفیق با صنایع دستی بومی ساخته شده، استفاده می‌شود و این بسیار ارزشمند است.

خانم ریگی مدیر فروشگاه و شرکت تعاونی هانی و مهتاب نیز گفت: یکی از اهداف این شرکت الگوسازی و برندسازی و کاربردی کردن صنایع دستی استان است.

وی بیان کرد:این فروشگاه با ۱۸۰ نفر نیرو مشغول به کار می‌باشد و هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون برای راه اندازی این فروشگاه صرف شده است.

ریگی گفت: تاکنون در زمینه صادرات فعالیتی نداشته، اما با کسب تجربه‌های فرو ان از این به بعد حرفه‌ای بسیاری در این زمینه برای گفتن دارد.

مدیر فروشگاه و شرکت تعاونی هانی و مهتاب در پایان خاطر نشان کرد: عمده محصولات این فروشگاه تلفیق سوزن دوزی و سکه دوزی با سایر صنایع دستی استان می‌باشد.
 
منبع خبر: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات