استاد و قاری بر جسته قرآن کریم :

تقویت ایمان از فواید و منافع انس با قرآن است

استاد صالحی گفت: انس با قرآن کریم نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی است.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۶۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ همزمان با روز های پایانی ماه مبارک رمضان، چهارمین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری برجسته قرآنی، استاد صالحی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان برگزار شد.

استاد صالحی درابتدای این مراسم نورانی گفت: انس با قرآن کریم نشانه آماده بودن قلب انسان برای دریافت هدایت الهی است، امروز بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام، فاصله گرفتن از معارف قرآنی و در نتیجه، غفلت از توطئه ها و خباثت دشمنان اسلام است.

وی افزود: یکی از فواید و منافع انس با قرآن کریم، تقویت ایمان است و انس با قرآن و تدبر در آیات شریف این معجزه بزرگ الهی موجب می شود انسان هدایت شده و از مسیر اصلی دور نشود.

صالحی خاطر نشان کرد: انس با قرآن کریم موجب می شود دل انسان به یاد خدا بیفتد و متوجه گناهان خویش شده و متأثر شود. دومین اثرش این است که انسان متوجه پروردگارش  می شود که هدف نهایی فطرت اوست، در نتیجه خاطرش سکون یافته و بیاد او آرامش می‌یابد.

وی گفت: باید تلاش کنیم هرچه بیشتر با آیات الهی مأنوس شویم و هر روز چند آیه از قرآن کریم را بخوانیم تا با درک معنی آن  بتوانیم به آن عمل کنیم. تنها قرائت و تدبر و حفظ قرآن کافی نیست اینها همه مقدمه است و باید به آن عمل کنیم.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید پایان بخش این محفل قرآنی بود.

 

ارسال نظرات