دو و میدانی قاره آسیا به احترام فرزندی از کمیجان تمام قد ایستاد

کنفدراسیون دو ومیدانی آسیا حسین رسولی ورزشکار کمیجانی و پرتابگر دیسک جوان ایران را به عنوان بهترین ورزشکار جوان مرد آسیا برگزید.
کد خبر: ۹۰۲۵۶۲۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، حسین رسولی پرتابگر دیسک تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در گیفو ژاپن، صاحب مدال طلا شد و رکورد این مسابقات را شکست.

حسین رسولی پرتابگر دیسک تیم ملی جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در گیفو ژاپن، صاحب مدال طلا شد و رکورد این مسابقات را که پیش از این با 62.24متر در اختیار احسان حدادی، پرتابگر طلایی دیسک ایران و آسیا بود، شکست. این رخداد بزرگ مورد توجه رسانه های خارجی و به خصوص فدراسیون جهانی قرار گرفت به طوریکه فدراسیون جهانی دو ومیدانی در خصوص دستاورد بزرگ این پرتابگر ایرانی در وب سایت خود نوشت:

 "پرتابگر خوش آتیه ی دیسک ایران با غلبه بر رکورد احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک 2012 لندن و معاد محمد ابراهیم معز قطری، قهرمان زیر بیست ساله های جهان و نفر اول رنکینگ جهانی زیر بیست ساله ها در سال جاری، توانست با 62.29 متر ضمن ثبت رکوردی حیرت انگیز موفقیت چشمگیری برای ایران به ارمغان آورده و رکورد مسابقات را جا به جا کند.

معز کار خود را با خطا شروع کرد اما در پرتاب دوم 59.66 متر ثبت نمود و در پرتاب سوم، دیسک را در 61.50 متر فرود آورد که بهترین پرتاب وی تا آن لحظه به شمار می رفت. اما از آن طرف، رسولی که از همان ابتدا در فکر عملی کردن هدف خود یعنی بردن در این مسابقه بود بدون وقت تلف کردن، در پرتاب اول 61.55 متر را ثبت کرد.

پس از آن، رسولی روند پرتاب های خوب خود را با یک پرتاب حیرت انگیز به پایان رساند و دست آخر با 62.29 متر به قهرمانی در این مسابقه رسید. بدین ترتیب این پرتابگر دیسک ایرانی ضمن شکستن رکورد مسابقات، کشور خود را صاحب دستاوردی بزرگ در پرتاب دیسک جوانان کرد."

ارسال نظرات