مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان:

ماه رمضان نسیم رحمت الهی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر سیستان گفت: وقتی انسان با عمق جان و روح به این حکم استوار و عظیم الهی بنگرد به این حقیقت پی می‌برد که خود شناسی، مقدمه‌ی خداشناسی می‌باشد،
کد خبر: ۹۰۲۵۵۶۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، محفل نورانی انس با قرآن کریم با حضور پرسنل نواحی مقاومت بسیج سپاه‌های منطقه سیستان و تیپ حضرت علی اکبر(ع) و خانواده هایشان در سالن حضرت رقیه (س) مصلی المهدی زابل برگزار شد.

حجت الاسلام وحیدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در  تیپ حضرت علی اکبر(ع) در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام علی علیه السلام از فضیلت‌های قرآن کریم مطالبی را بیان کردو گفت: یکی از دستورات صریح و نشانه واضح عبودیت در دین اسلام که در متون دینی بیان شده است فریضه روزه است.

وی با تاکید بر این مطلب که وقتی انسان با عمق جان و روح به این حکم استوار و عظیم الهی بنگرد به این حقیقت پی می‌برد که خود شناسی، مقدمه‌ی خداشناسی می‌باشد، افزود: ماه رمضان، ماه رحمت، ماه برکت، ماه مغفرت، ماه کرامت، ماه عزت، ماه توبه، ماه آمرزش، ماه خود سازی، ماه تصفیه درون از رذائل و در یک کلام ماهی که می‌تواند انسان پیراسته از همه رذائل و آراسته به همه‌ی حسنات و فضائل گردد است.

وحیدی بیان کرد: انجام فریضه روزه یک عمل سخت و تحمل رنج بی موجب نبوده؛ بلکه در انجام آن یک عبادت بزرگ و نشان دادن اخلاص به درگاه خداوند می‌باشد که البته از اثرات تربیتی نیز برخوردار می‌باشد؛ روزه تربیت روح و تقویت اراده تعدیل غرائز است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان ادامه داد: در شرایطی که نابسامانی‌ها از هر جهت به وضعیت اجتماعی و فردی ما را آسیب رسانده است؛ شاید مردم ما بیش از هر ملت دیگر ضرورت به اصلاح و خودسازی روحی و روانی دارند؛ به این جهت ماه مبارک رمضان که در واقع نسیم رحمت الهی است، زمینه و بستری برا‌ی درک و فهم ارزش‌های دینی و دست یافتن به آرامش و امنیت واقعی جان و جسم است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که رمضان فرصتی است برای دست یابی به این ارزش‌ها و کمالات و آرزوها؛  گفت: تلاش کنیم که این فرصت و زمینه را بیهوده و بدون دست آورد از دست ندهیم.

وی در پایان با اشاره به این نکته که اگر می‌خواهیم به خدا تقرب پیدا کنیم باید به کتاب و سنت پیامبر(ص) عمل کنیم، خاطر نشان کرد: این دو امانت گرانب‌ها و با ارزش را پیامبر(ص) در بین ما به یادگار گذاشته اند که ما با عمل به کتاب آسمانی خدا در دنیا و آخرت به سعادت خواهیم رسید.
ارسال نظرات