در شهرستان نیکشهر برگزار شد:

محفل نورانی انس با قرآن کریم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: امروز بلای دنیای اسلام و نکبت بعضی از جوامع اسلامی به‌خاطر دوری از قرآن است.
کد خبر: ۹۰۲۵۱۴۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از نیکشهر،  محفل نورانی انس با قرآن کریم به منظور گرامی داشت ماه مبارک رمضان و  با حضور مسئولین شهرستانی، پاسداران، بسیجیان و نیرو‌های وظیفه و جمعی از علماء شیعه و سنی در مصلی نماز جمعه شهرستان نیکشهر برگزارشد.

در این مراسم معنوی حسین پودینه و مصطفی داور نژاد از قاریان پاسدار و حسین اصغر روکی قاری بسیجی قرآن کریم را با صوتی دلنشین تلاوت کردند.

سرهنگ پاسدار علی اکبر ولی نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در این محفل نورانی با تاکید بر این مطلب که سپاه یک نهاد مردمی و یک قطب فرهنگی است، افزود: سپاه مکانی برای تربیت دانشمندان، صاحب نظران، محققان و پژوهشگرانی است که علم را در آینه دین و ایمان متجلی می‌کنند.
 
وی بیان کرد: خدای متعال را سپاسگزاریم که به ما عمر داد، فرصت داد، یک ماه رمضان دیگر و یک بار دیگر این جلسه‌ی نورانی را زیارت کنیم و از فیوضات قرآن به قدر ظرفیّت خودمان بهره‌مند بشویم.

سرهنگ ولی نژاد تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم که روزبه‌روز قرآن و مفاهیم آن و شوق به آن و آموختن آن و حفظ آن و تدبّر در آن در کشور توسعه پیدا میکند و این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است؛ ولی با این حال، ما از قرآن خیلی دوریم، ما با قرآن فاصله داریم.

فرمانده سپاه نیکشهر با تاکید بر اینکه دشمن برای آقایی ظالمانه بر جهان از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند، اظهارداشت: دشمنان سعی کردند که بیداری اسلامی را به بیزاری تبدیل کنند، اگر مسلمانان با قرآن آشنا بودند این بلا به جانشان نمی‌افتاد، روایت است که در آخرت قرآن‌های محجوری که بر سر تاقچه‌ها بر گرد و غبار فراموشی سپرده شده اند لب به گلایه می‌گشایند.
 
وی افزود: امروز بلای دنیای اسلام دوری از قرآن است؛ نکبت بعضی از جوامع اسلامی به‌خاطر دوری از قرآن است؛ وضع فلسطین را ببینید!یک ملّتی از خانه‌ی خود دور افتاده،آنهایی که در این خانه مانده‌اند، زیر انواع فشار‌ها قرار دارند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: خاصیت قرآن این است که دنیا را با آخرتُ، سعادت را با تلاشُ و بصیرت را با دشمن شناسی گره میزند تا اجازه ندهد کشور‌های اسلامی در دام خدعه‌های دشمن افتند، هر جا که مسلمانان به حداقل‌های قرآن توجه کنند پیروز خواهند شد؛ نمونه‌های این مطلب را می‌توان در ایران، لبنان و فلسطین دید، اگر ما به قرآن برگردیم شکست ناپذیر خواهیم بود.
ارسال نظرات