«بسیج» گزارش می‌دهد

تبلور آتش به اختیاری بسیجی آستارایی با ساخت ماکت اُبلیسک در روز جهانی قدس

یک شهروند بسیجی آستارایی هشت سال است که ماکت اُبلیسک که نمادی از شیطان‌پرستی و فراماسونری است را می‌سازد و در روز جهانی قدس پس از حمل، آن را در بین راهپیمایان به آتش می‌کشد.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۷۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری «بسیج» از آستارا، راهپیمایی روز جهانی قدس پیش از ظهر امروز در شهر آستارا هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد.

آما آنچه بیش‌ازپیش همه‌ساله توجه راهپیمایان را به خود جلب می‌کند، ساخت عروسک‌های کاریکاتوری نمادین منتسب به دولت‌های استکباری و یا نمادهایی از فرهنگ‌ها و سمبلیک‌های اعتقادی غربی‌ها است که با ترویج آن‌ها سعی دارند جامعه اسلامی را به انزوا و قهقرا بکشانند.

 

شهروند آستارایی ازجمله آن شرکت‌کنندگان در راهپیمایی هست که همه‌ساله مردم شهرش در روز جهانی قدس و 22 بهمن منتظر ساخت عروسک‌های مفهومی‌اش هستند و کلی عکس و خاطره با آن در طول سال‌های اخیر دارند.

میثم لقمان نیا، بسیجی فعال حوزه شهری آستارا، متولد 1367 با مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم کامپیوتر است که همه‌ساله برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس با شکل و شمایلی خاص بروز و ظهور می‌کند و ساخت ماکت ابلیسک آن شهره عام و خاص است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در آستارا با بیان اینکه سال‌هاست که نماد اُبلیسک را برای سوزاندن در روز جهانی قدس آماده می‌کند اظهار کرد: این ماکت در اصل نماد شیطان‌پرستی است و که حجاج در مراسم رمی جمرات در روز عید قربان هفت سنگ‌ریزه به‌سوی آن پرتاب می‌کنند.

این بسیجی فرهیخته افزود: این نماد را شما در اکثر پایتخت‌های کشورهای جهان که زیر سلطه استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی موجود است و به‌وفور می‌توان آن را در معماری‌ها دید.

لقمان نیا هدف از ساخت چنین ماکتی را جلب‌توجه مردم به نماد فراماسونری و شیطان‌پرستی دانست و گفت: ما در مقابل هتک حرمت مقدساتمان توسط اسرائیلی‌های خبیث و آتش زدن قرآن توسط برخی کشیش‌های منحرف، این نماد شیطان‌پرستی را در روز جهانی قدس به آتش می‌کشیم تا نشان بدهیم در پاسخگویی محکم آماده هستیم و گوشمان به لبه‌ای مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی هست تا اشاره‌ای کنند و ما این آتش را در مرکز شیطان‌پرستی جهان یعنی تلاویو برافروزیم.

این شهروند آستارایی ساخت ماکت اُبلیسک را یک اقدام خودجوش نام برد و افزود: در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند جوانان حزب الهی به‌صورت آتش به اختیار عمل کنند و منتظر نشینند تا به آن‌ها چیزی گفته بشود این ماکت ساخته می‌شود و هرساله به نوع و شکل خاصی در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس به معرض دید و سپس به آتش کشیده می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون سوزاندن این ماکت یکی از مهم‌ترین قسمت مراسم روز جهانی قدس در شهرستان آستارا شده است و برخی هماهنگی‌ها با مسئولین ذی‌ربط انجام می‌شود.

لقمان نیا این کار را حاصل زحمات تیمی از جوانان آستارا دانست و گفت: نباید از کمک برادران بسیجی خودم ازجمله اسماعیل آزادمرد، برهان ملک نیا، عابد یادگار، حامد حبیب زاده، نوید دوزنده، حسین سلیمان نژاد و حامد آزادمرد غافل شد چون اگر نبودند نمی‌توانستم به‌تنهایی کاری از پیش ببرم.

این بسیجی شهر آستارا با بیان اینکه حدود هشت سال می‌شود این ماکت را می‌سازد و به راهپیمایی روز جهانی قدس در آستارا می‌آورد و همین امر موجب شده تا فعالیتش در فضای مجازی با محدودیت روبرو شود گفت: به خاطر ساخت این ماکت چندین بار صفحات فیس‌بوک و حساب‌های کاربری‌مان در یوتیوب که برای به اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم‌های به آتش کشیدن این نماد راه‌اندازی شده بود توسط خود مسئولین این سایت‌ها بسته‌شده است.

لقمان نیا افزود: ساخت چنین ماکت‌های را شروع کرده‌ایم تا به دنیا نشان دهیم بسیجی فقط عزیزانی که در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت نام‌نویسی کردند نیستند بلکه هر یک از ما ایرانی‌ها اگر موقعیتش پیش بیاید در زمان خودش حسین فهمیده و بهنام محمدی خواهد شد.

به گزارش بسیج، اُبلیسک یکی از بناهای مقدس فراماسونها است که اکنون در بسیاری از میدان‌های آمریکا و اروپا خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات