حضرت علی (ع) در بین همه ی انسان ها یگانه است

امام جمعه شهر کیان در محفل انس با قرآن کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حضرت علی (ع) در بین همه ی انسان ها یگانه است.
کد خبر: ۹۰۲۴۶۳۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

 به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛  محفل نورانی انس با قرآن کریم و سوگواری ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی خدابنده در این مراسم با تسلیت و تعزیت ایام شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان، گفت: وجود مقدس امام علی علیه السلام یکی از شخصیت های ناشناخته است که در بین دوستان و دشمنان ناشناخته مانده است و عده ی قلیلی توانسته اند بعضی از ابعاد شخصیتی و جایگاه حضرت را بشناسند؛ چرا که ایشان بالاترین مراتب ایمان و یقین را ازآن خود کرده است.

امام جمعه شهر کیان بیان کرد: حضرت علی علیه السلام در بین همه ی انسان ها یگانه است. ایشان پدر زنی چون حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) ، همسری همچون حضرت زهرا سلام الله علیها و فرزندانی همچون حسنین و زینبین دارند.

مدیر حوزه علمیه ثقلین، افزود: امام علی علیه السلام به لحاظ داشتن پیروان صدیق در دوران زندگانی خود و بعد از آن یگانه بودند، به لحاظ محل تولد و محل شهادت یگانه بودند، در جهاد و شهادت و ترحم و عبادت هم یگانه بودند.

حجت الاسلام خدابنده تاکید کرد: شخصیت امام علی علیه السلام به گونه ای است که فردی به نام پروفسور جورج جرداق مسیحی لبنانی در وصف ایشان می گوید: هیچ امتی شخصیتی مثل علی علیه السلام نداشته است.

شایان ذکر است: در پایان این محفل نورانی که قاریان ممتاز  آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سوگ شهادت مولای متقیان به ذکر مرثیه و نوحه پرداخت و حاضران در فراق پیشوای نخست شیعیان جهان اشک ماتم ریختند.

ارسال نظرات