مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان

کبر و غرور مانع از استجابت دعا می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر دوری از کبر و غرور گفت: کبر و غرور مانع از استجابت دعا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۰۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین تسخیری شامگاه یکشنبه‌ در مراسم قرآن به سر گرفتن در حسینیه شهدای گمنام رشت اظهار کرد: شب‌های قدر خداوند فرشتگان خود را برای نزول برکات و مغفرت بر زمین نازل می‌کند.

وی بر لزوم دوری از کبر و غرور از سوی انسان تأکید کرد و افزود: داشتن کبر و غرور انسان را فاسد و مانع از استجابت دعا می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به مصادیق فساد و غرور در صدر اسلام گفت: ابن ملجم مرادی با آن ارادت ویژه به امام علی علیه‌السلام عاقبت‌به‌خیر نشد و با کبر و غرور قاتل امیرالمؤمنین علیه‌السلام شد.

تسخیری با تأکید بر لزوم توجه به مفاهیم دعا بیان کرد: انسان باید در دعا مخاطب خود را خدا بداند و توجه کافی داشته باشد تا مطالبه و تقاضای خود را هدفمند کند.

وی با اشاره به توصیه خداوند به حضرت موسی (ع) مبنی بر اینکه تنها باید از خدا طلب روزی و عافیت کرد افزود: خداوند امر کرده که انسان هر چه که طلب می‌کند از پروردگارش باشد حتی اگر نمک سفره خود را طلب کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به آیه شریفه «ادعونی استجب لکم و اذکرونی اذکرتم» بیان کرد: تنها باید از خدا عافیت‌طلب کنیم و از خالق خود بخواهیم تا ما را عاقبت‌به‌خیر کند.

تسخیری با بیان اینکه اولویت در دعا کردن و شرط مقبولیت آن دعا کردن برای غیر است گفت: کسی که در ابتدا خیر و منفعت را برای دیگران بخواهد خدا ابتدا به وی می‌بخشد و او را متنعم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان برکات و ارزاق الهی در زمین گسترانیده می‌شود تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند شیطان را به غل و زنجیر می ببندد و درنتیجه صدای درخواست دعا و تضرع انسان زودتر از گذشته به اجابت می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات