مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان:

شب قَدر ، شب نزول قرآن است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان کفت:شب قَدر يا لَيلَةُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور يک‌ساله انسان‌هاست.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۱۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه فارسان در مصاحبه با خبرنگار افتخاري بسيج گفت: شب قدر از شب‌هاي مقدس و متبرک اسلامي است. خداوند در قرآن مجيد از آن به بزرگي ياد کرده و سوره‌اي نيز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: در تمام سال، شبي به خوبي و فضيلت شب قدر نمي‌رسد. اين شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نيز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در اين شب، مقدرات يک سال انسان‌ها و روزي‌ها، عمرها و امور ديگر مشخص مي‌شود.

وی افزود: ملائکه در اين شب بر زمين فرود مي‌آيند، نزد امام زمان(ارواحنافداه) مي‌روند و آنچه را براي بندگان مقدر شده بر ايشان عرضه مي‌دارند. شب‌زنده‌داري و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در اين شب، بسيار توصيه و تأکيد شده است.

مسئول دفتر نمايندگی ولي فقيه سپاه ناحيه فارسان در رابطه با نقش انسان در مقدرات شب قدر گفت:  كسانى كه اهل دعا و راز و نياز و اهل شب قدر هستند، نقش خويش را در شب قدر به خوبى دريافته اند. گاهى اين حالات آن چنان ژرف و تاثيرگذار است كه تا شب قدر آينده و بلكه تا آخر عمر، در همه افكار، اخلاق، كردار و رفتار شخص رخنه كرده و آن را در يك خط و سير معنوى قرار مى دهد.

وی ادامه داد: کسانی هم كه به اين حد از معنويت راه پيدا نمى كنند، به فراخور حال خود از مجالس و محافل و شب زنده داري هاي شب قدر بهره بردارى كرده و فيض معنوى مى برند. ريشه اصلى اين دگرگونى ها و حالات، به خود افراد بر مى گردد و اينكه تا چه حد خود را برای  بهره بردارى از بركات شب قدر و فضيلت هاى آن آماده كرده باشند.

ارسال نظرات