همزمان با میلاد مسعود سبط اکبر؛

برگزاری جشن کریم اهل بیت علیه اسلام در ناحیه عشایری

مسئول دفتر نمایندگی ناحیه عشایری در جشن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بیان کردند: ایام یا فضیلت ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا تلاش کنیم خود را مودب به آداب اهل بیت علیهم السلام کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۴۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری با اشاره به فرمایش گهربار امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: خدای متعال ماه مبارک رمضان را میدان مسابقه ای برای مومنان قرار داده است. شرایط عفو و مغفرت و پذیرش توبه و اصلاح را به طور کامل فراهم نموده و خوشا به سعادت کسانی که قدر این لطف و عنایت خاص الهی را دانسته و در جهت کسب رحمت الهی گام برمی دارند.

حجت الاسلام حسینیان در ادامه افزود: از بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان تلاوت آیات نورانی قرآن است و از آنجایی که در هنگام تلاوت قرآن ، در حقیقت در محضر خدای متعال قرار می گیریم و خداوند با ما سخن می گوید، لذا ضروریست تا به منظور بهره مندی بیشتر، آداب تلاوت را رعایت کنیم. طهارت ، با وضو بودن، تلاوت با ترتیل( یعنی نه خیلی تند که کلمات و حروف مشخص نباشد و نه خیلی آهسته که ارتباط کلمات قطع شود.)، تلاوت از رو حتی اگر آیات را حفظ باشیم، سرا پا گوش دادن به قرآن، دقت در معانی و مفاهیم آیات با توجه و ایمان کامل و در نهایت مهمترین ادب تلاوت، عمل به آموزه های قرآن است تا انشاء الله با رعایت این موارد مورد توجه و عنایت خدای متعال قرار بگیریم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: مطمئن ترین و بهترین راه برای بهبود و اصلاح سبک زندگی آدمی، مراجعه به قرآن کریم و الگوگیری از سبک های زندگی ارائه شده در آن است. طبق فرمایش حضرت امام حسن علیه السلام"در این قرآن چراغ های هدایت و صفای دل هاست". پس باید هرکس می خواهد دلش را به وسیله روشنایی آن جلا دهد و این صفت را در خود نگه دارد.

در پایان یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت وطهارت علیهم اسلام به مولود خوانی در وصف امام حسن علیه السلام پرداخت.

ارسال نظرات