کارشناس فناوری اطلاعات و رسانه؛

استحاله هویتی جامعه در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی است

کارشناس فناوری اطلاعات و رسانه گفت: تلاشی سازمان‌یافته به‌منظور استحاله هویتی جامعه ایرانی و نظام اسلامی به ‌صورت گسترده در حوزه فضای مجازی آغازشده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۷۹۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسائل فناوری اطلاعات و رسانه در گردهمایی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان به تشریح ضرورت آشنایی با آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی پرداخت.

جعفر انصاری افزود: فضای مجازی به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی همچون حضور اکثر آحاد جامعه به‌صورت فعال در آن و دشواری‌ها و پیچیدگی‌های نظارتی، بیش از حوزه‌های دیگر به عرصه جنگ نرم بدل شده و تلاشی سازمان‌یافته به‌منظور استحاله هویتی جامعه ایرانی و نظام اسلامی به‌صورت گسترده آغازشده که از شتاب فزاینده‌ای نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: استحاله‌ای که بدخواهان این مرزوبوم به دنبال آن هستند، به‌منظور تغییر و تحول در اخلاق عمومی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی، ارزش‌های دینی، اخلاقی، اعتقادی و انقلابی هدف‌گذاری شده و یکی از عرصه‌هایی که به‌شدت در آن فعال هستند، فضای مجازی است.

انصاری گفت: با اینکه دنیای غرب به ‌صراحت اعلام کرده به دنبال ایجاد تغییرات مدنظر خود در ایران هستند و بار‌ها اذعان کرده‌اند که منظور آن‌ها از تغییر در جامعه ایرانی، عمدتاً در فرهنگ و سبک زندگی است، ولی در عین ‌حال برخی جریانات داخلی، با تجاهل و تغافل از کنار این خطر جدی به بهانه «جریان آزاد اطلاعات» می‌گذرند.

کارشناس مسائل فناوری اطلاعات و رسانه در ادامه گفت : در چنین فضایی، یقیناً باید کنترل‌های دقیق و موشکافانه‌ای وجود داشته باشد که صدالبته به معنای محدود کردن آزادی نیست، بلکه تحقق این امر به مفهوم حفظ حریم و مرز‌های آزادی است. وقتی آزادی، نامشروط و نامحدود فرض شود، باید فاتحه آزادی را خواند، چراکه در غیر این صورت، تجاوز و ناامنی گسترده ای در سراسر جامعه شکل خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین برای بهره‌بردن از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و خنثی کردن تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی ضرورت است که به مقوله نظارت بر این فضا به جد توجه شده و ضمن پرهیز از خوش‌خیالی و ساده‌انگاری، به سمت بومی‌سازی در این حوزه که امکان دفع تهدیدات و تقویت رصد و پالایش را مضاعف می‌کند، حرکت کنیم.

ارسال نظرات