جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

حماسه‌ عظیم فتح خرمشهر تمام معادلات دنیا را به هم ریخت

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و به یاری خداوند بود که پس از پیروزی خرمشهر نیز همه معادلات دشمنان بهم ریخت و تغییر پیدا کرد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۱۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ درخصوص سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) درباره انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و این انقلاب به انقلاب بزرگ جهانی اسلام یعنی انقلاب امام زمان(عج) متصل خواهد شد»

وی افزود: در مسیر حق حرکت کردن فراز و نشیب‌های متعددی دارد و همواره دنیای ظلم و جور برای توقف جریان حق ایستادگی کرده است؛ در طول 40 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد بوده‌ایم که جریان کفر با تمام قوا در مقابل جریان انقلاب اسلامی ایستاده است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده هشت سال جنگ تحمیلی را یک نمونه از هجمه دنیای کفر در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت:این جنگ نابرابر با تهاجم همه جانبه استکبار جهانی و همه ادوات نظامی دشمن شروع شد و به مدت 8 سال به طول کشید؛ جنگی که دشمن با تمامی امکانات خود درصدد بود تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را براندازد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس دشمن با پشتیبانی کشورهای مرتجع خلیج فارس و استکبار جهانی و اروپا به تقابل با ملت ایران پرداخت، گفت: در جنگ تحمیلی که به ظاهر توسط رژیم بعثی علیه نظام اسلامی شکل گرفت ده‌ها کشور چرخ ماشین جنگی رژیم بعث را روغن زدند.

وی حماسه فتح خرمشهر را نماد مقاومت و ایثار مردم ایران در مقابل دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام در مقابل هجوم ناجوانمردانه رژیم تا دندان مسلح رژیم بعث عراق و حامیان آنها مردانه تا پای جان ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در دست دشمن بیفتد.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد و به یاری خداوند بود که پس از پیروزی خرمشهر نیز همه معادلات دشمنان بهم ریخت و تغییر پیدا کرد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اجرای 4 مرحله عملیات از سوی جبهه اسلام برای آزادسازی خرمشهر گفت: دشمن تا کنار کارون آمده بود و جاده خرمشهر- اهواز را تصاحب کرده بود و قسمت وسیعی از خاک خوزستان را به اشغال خود درآورده بود ولی رزمندگان اسلام در 4 مرحله عملیات بیت‌المقدس خرمشهر را آزاد کردند و به آغوش کشور بازگرداندند.

وی افزود: در اولین مرحله از عملیات آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام برای اولین بار عملیات آبی خاکی را در طول تاریخ جنگ به مرحله اجرا درآوردند و از رود کارون گذشتند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با بیان اینکه در مرحله سوم اجرای عملیات آزادسازی خرمشهر رزمندگانی از استان مرکزی حضور داشتند گفت: در این مرحله از عملیات رزمندگانی از استان مرکزی به ویژه از شهرستان اراک حضور داشتند و تعداد 292 شهید را استان در این عملیات تقدیم نظام اسلامی کرد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه چهارمین مرحله از عملیات تحت عنوان الی‌بیت‌المقدس منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: در این مرحله از عملیات رزمندگان اسلام در اوایل خرداد ماه سال 61 دشمن را محاصره و موفق به بازپس گیری خرمشهر شدند؛ عملیاتی که در آن 19 هزار عراقی اسیر شد و به رغم موانع فیزیکی که دشمن ایجاد کرده بود توانستیم با لطف خدا و امدادهای غیبی خرمشهر را آزاد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات