به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان:

مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی در سپاه سلمان برگزارشد

به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان مراسم افتتاحیه برنامه های قرآنی در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۱۷۹۵۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان مراسم افتتاحیه برنامه‌های قرآنی با حضور پاسداران و  سربازان وظیفه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان برگزارشد.
 
در این جلسه‌ حجت الاسلام علی نقی طهرانی زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که رمضان در اسلام یک مناسبت مذهبی است که در طول نهمین ماه قمری،رخ می‌دهد گفت: مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر پیامبر اسلام نازل شده است.
 
وی  از این ماه به عنوان خجسته‌ترین و بهترین ماه در اسلام  و  ماه میهمانی خدا نام برده و بیان کرد: رمضان ماه تمرین است، تمرین خود سازی، تمرین اراده،  تمرین گذشتن از خویش برای رسیدن به خداست.
 
طهرانی زاده  بر انس گرفتن با قرآن در این ماه تاکید و بیان کرد: 
ماه رمضان، ماهی است که قرآن در آن نازل شده است. «و قرآن کتابی است که» هدایتگر مردم همراه با دلائل روشنِ هدایت و وسیله تشخیص حقّ از باطل است، پس هر کس از مسلمانان که این ماه را دریابد، باید روزه بگیرد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت  و میانه‏ اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است.
 
وی  تصریح کرد: به گفته پیامبر اسلام خواندن یک آیه از قرآن در این ماه مانند یک ختم قرآن است،  خواب روزه دار عبادت است، سکوتش تسبیح است، دعایش پذیرفته و عملش دوبرابر است. 
 
این مسئول اظهارداشت: ماه رضان ماه مغفرت و آمرزش است باید ما در این ماه برای خطا هایمان طلب آمرزش کنیم؛ و با برگزاری جلسات انس با قرآن از این سفره الهی بهره ببریم.
ارسال نظرات