رئيس اداره تبليغات اسلامي زاهدان بیان کرد:

غبارروبی و عطر افشانی ۱۰۷مسجد زاهدان در آستانه ماه مبارک رمضان

رئيس اداره تبليغات اسلامي زاهدان گفت: آئين عطر افشاني و غبار روبي در بيش از 107مسجد در آستانه ايام پرفيض ماه مبارک رمضان برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۷۱۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی خیور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان در واپسین روز‌های ماه شعبان المعظم با شرکت در مراسم غبار روبی مسجد علی ابن ابیطالب(ع) گفت: هر ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم غبار روبی مساجد سطح شهربا هدف پاکیزه کردن این اماکن مقدس برا‌ی حضور با شکوه و پرشور شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت شهروندان در غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال نیز همه قشر‌ها به‌ویژه جوانان با جارو کردن، گردگیری، عطر افشانی، غبارروبی و پاکیزگی مساجد به استقبال ماه پرفیض و برکت رمضان خواهندرفت.

خیور با تاکید بر اینکه مسجد به‌عنوان پایگاه امن و مورد اعتماد خانواده‌ها و محل انس با خدا محسوب می‌شود افزود: باتوجه به اینکه ازبیستم شعبان تا سی ویکم این ماه در تقویم اسلامی بعنوان هفته غبارروبی وتکریم مساجدنامگذاری شده است هرساله دراین هفته تمامی مساجد سطح شهر زاهدان با همکاری نمازگزاران و اهالی هر منطقه جارو و با گلاب غبارروبی وپاکیزه می شود.
ارسال نظرات