مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرخبر داد:

فعالیت بیش از ۲۰۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۲۰۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان فعالیت خواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۱۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

فعالیت بیش از ۲۰۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان بوشهربه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، ناصر کرمی ظهر امروز در نشست تخصصی برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان در سالن کنفرانس آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ مرکز غنی سازی اوقات فراغت در استان فعالیت خواهند داشت و حدود ۳۰ هزار دانش آموز در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت فرصت خوبی برای کشف استعدادهای دانش آموزان است و پایگاه های اوقات فراغت نیز به این منظور شکل گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: اجرای اوقات فراغت دانش‌آموزان باید به خوبی انجام شود و برای ارائه بهتر برنامه از تجربیات و ایده های مناسب استفاده شود.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی یادآور شد: شرکت در این کلاس ها باعث فاصله گرفتن دانش آموزان از فضای مجازی می شود و در اجتماع دانش آموزان شور و نشاط به آنان هدیه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: امروزه بیشتر اعضای خانواده وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند که آسیب های جدی دارد و بهترین راه برای ما این است که بچه ها را از این فضا دور کنیم.

کرمی با بیان اینکه باید متناسب با علاقه دانش آموزان برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت برنامه ریزی شود خاطر نشان کرد: برای چیزهایی که باعث نگرانی می شود باید جایگزین داشته باشیم و به شیوه ای که بچه ها می پسندند عمل کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم ثبت دانش آموزان در سامانه همگام، نظارت و ارزیابی از فعالیت‌های اوقات فراغت را ضروری دانست و افزود: همه فعالیت های تابستانی در قالب اوقات فراغت باشند و انتظار ما این است که حداقل ۱۵ درصد دانش آموزان را در فعالیت های تابستانی داشته باشیم.

وی گفت: برنامه هایی که در اوقات فراغت است حول هشت محور، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگی و هنری، توسعه توانمندی دانش آموزان در حوزه فناوری های نرم فرهنگی، آموزش مهارت های زندگی، ورزشی و بهداشتی، اردوها و گردشگری، مهارت آموزی، اشتغالزایی و کارآفرینی و طرح هجرت۳ اجرا می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی و تربیتی، پایگاه های تابستانی مدارس، اردوگاه های دانش آموزی، سالن های ورزشی، سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی را از جمله مراکز مجری برنامه های اوقات فراغت است.

کرمی خاطر نشان کرد: سال گذشته حدود ۲۵ هزار دانش آموز در فعالیت‌های تابستانی اوقات فراغت شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد دانش آموزان شرکت کننده در مراکز اوقات فراغت تابستانی بیش از ۳۰ هزار نفر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان بیان داشت: در اجرای برنامه های اوقات فراغت و برگزاری اردو های دانش آموزی مقررات را رعایت کرده و تدابیر ایمنی را لحاظ کنیم تا حادثه ای پیش نیاید.

منبع: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر

ارسال نظرات