خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان :

شرکت ۶۵۰۰ گلستانی در چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از استان گلستان در چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۱۶۵۴۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در مراسم برگزاری چهل و یکمین مسابقات قرآنی اوقاف در مرحله شهرستانی در امامزاده یحیی ابن زید( ع)  شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: این مسابقات به مدت 10 روز در همه شهرهای استان گلستان برگزار می‌شود و منتخبان به مرحله استانی, سپس کشوری و بین‌المللی راه خواهند یافت.

وی افزود: این مسابقات در 11 رشته حفظ, ترتیب, قرائت, اذان و دعا خوانی برگزار می‌شود و تلاش داریم در سال جاری حداقل از هر رشته یک نفر به مسابقات کشوری و بین‌المللی انتخاب شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: بیش از یک‌هزار نفر از زندانیان استان در این مسابقات شرکت کردند و رویکرد ما در سال جاری ارتقاء سطوح قرآنی با آموزش‌های لازم است که در این رابطه با موسسات قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی رایزنی‌هایی انجام شده است.

حجت الاسلام سهرابی تاکید کرد: استان گلستان در رشته حفظ قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی جزء 5 استان برتر کشور شد و از مدیر استان در این مسابقات تجلیل شد.

وی درباره برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان یادآور شد: جزء خوانی قرآن کریم, محفل انس با قرآن کریم و افطاری‌های ساده در امامزادگان شاخص سطح استان, اعزام مبلغ به تعداد 35 نفر به امامزادگان شهرهای استان و مناطق محروم در ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های این ماه خدا خواهد بود.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: همایش روحانیون استان گلستان با حضور بیش از 700 روحانی روز قبل از ماه مبارک رمضان در امامزاده عبدالله گرگان با حضور و سخنرانی رئیس سیاست‌گذاری, ائمه جمعه کشور و نمایشگاه بزرگ قرآن در همه امامزادگان استان با تخفیف ویژه نیز از برنامه‌های این ماه معنوی است.

حجت‌الاسلام نصرت جعفری در این مراسم اظهار داشت: یک‌هزار و 40 نفر در چهل و یکمین مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی در گنبدکاووس ثبت نام کردند که از این تعداد 700 نفر برادر و 340 نفر خواهر هستند.

وی افزود: همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات بالای 18 سال می باشند و مرحله مقدماتی این مسابقات در حوزه‌ها و مدارس علیمه برگزار شده و 300 نفر به مرحله شهرستانی مسابقات امروز برگزیده شدند./تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها