امام جمعه اردل:

اندیشه های شهید مطهری چراغ راه بسیجیان است

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت:اگر چه دشمنان او رابه شهادت رساندند؛ اما اندیشه های ناب و مطهر او همواره چراغ راه تشنگان ولایتمدار بویژه جوانان و بسیجیان عزیز می باشد.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۹۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری از بسیج استان چهار محال وبختیاری؛ امام جمعه اردل با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت: از نظر علامه شهید استاد مرتضی مطهری؛  وظیفه امربه معروف ونهی از منکر قبل از هر چیز دو شرط اساسی دارد: یکی بصیرت در دین و دیگری بصیرت در عمل .

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی افزود: بصیرت در دین اگر نباشد زیان این کار از سودش بیشتر است و اما بصیرت در عمل لازمه دو شرطی است که در فقه از آنها به احتمال تاثیر و عدم ترتب مفسده تعبیر شده است .

وی، مهمترین آثار  بصیرت از منظر شهید مطهری را اینگونه بیان کرد: تحول قلوب ، هوشیاری، حیات زنده شدن، غیرت دفاع از دین، حل مشکلات، جسارت در عمل، آسایش و آرامش، قدرت بخشی، یقین برای صاحبان بصیرت، مصونیت نسبت به محرمات، عامل دفع شیطان و دیدن ملکوت ، از جمله آثار بصیرت است.

امام جمعه اردل ادامه داد: استاد مطهری با اندیشه نورانی و مطهرش در فضای تاریک و غبارآلودی که بر آسمان کشورهای مسلمان نشین سایه افکنده بود و در زمانی که سردی و تاریکی همه جا را فرا گرفته بود به دلهای سرد گرمی بخشید و به جامعه  نور و روشنایی داد.

وی افزود: شهید بزرگوار و عالم فرزانه، ولی فقیه زمانش را علی گونه ترسیم و پیغمبر گونه می دید و فرامین و اوامر او را تای پای جان برای خود می خرید، ولی هزاران افسوس که دست پلید دشمنان اسلام از آستین جهل و جهود خوارج زمان بیرون آمد و انقلاب اسلامی را از فیض وجود اندیشه های این متفکر فیلسوف و فقیه و مجاهد فی سبیل الله محروم ساخت.

بهرامی گفت: اگر چه دشمنان او رابه شهادت رساندند؛ اما اندیشه های ناب و مطهر او همواره چراغ راه تشنگان ولایتمدار بویژه جوانان و بسیجیان عزیز می باشد.

ارسال نظرات