رئیس اسبق سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان:

باید احترام به معلم را به فرزندان‌ بیاموزیم/ نگاه کارمندی به «معلم» رابطه عاطفی را از بین می‌برد

رئیس اسبق سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان گفت: نگاه کارمندی به معلم، رابطه عاطفی و معنوی را از بین می‌برد و گمان‌ها را به این سمت و سو سوق می‌دهد که معلم مزد بگیر بیشی نیست و می‌توان به او امر و نهی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۹۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

به گزارش گروه آموزش و پرورش ، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ضمن اظهار تأسف از مضروب و مصدوم شدن معلم خوزستانی شاغل به تدریس در مدرسه روستایی شهرستان حمیدیه اظهار داشت: رعایت احترام و تکریم معلمان نشان از بلوغ فرهنگی جامعه دارد و باید احترام به معلم را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی با بیان اینکه رابطه بحران مدار و اقتصاد مدار بین خانه و مدرسه سازنده و اثربخش نیست، افزود: حادثه‌ای مانند حادثه زشت مضروب شدن معلمی در سر کلاس و در حین تدریس توسط دانش‌آموز و یا ولیِّ او نتیجه عدم ارتباط تربیتی خانه و مدرسه است.

رئیس اسبق سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: در دوره‌های آموزش خانواده باید به خانواده ها یاد‌آوری کرد که تکریم معلمان و احترام به آنها را سرلوحه ارتباط خود با مدرسه فرزندان‌شان قرار بدهند؛ آموزه‌های دینی از «معلم» به عنوان پدر تربیتی دانش‌آموز یاد می‌کنند و بوسیدن دست معلم شعار دانش‌آموختگان حوزه تربیتی اسلامی است.

وی تصریح کرد: امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودن «من علمنی حرفاً قد صیرنی عبداً»؛ این نگاه اسلامی به معلم است، تکریمی که امام حسین علیه السلام از معلم فرزند خود به عمل آوردند باید الگوی ما در برخورد با معلمان‌مان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: نگاه کارمندی به معلم، رابطه عاطفی و معنوی را از بین می‌برد و گمان‌ها را به این سمت و سو سوق می‌‌دهد که معلم مزد بگیر بیشی نیست و می‌توان به او امر و نهی کرد و بهای خدمت او را پرداخت و در صورت تعارض با وی درگیر شد.

وی اظهار داشت: نگرانی ما درباره مقام معلمان همین است که منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی و تربیتی او مخدوش شود و هر کسی به خود اجازه دهد که حریم معلم و مدرسه را بشکند به ویژه کسانی که با اتکا به موقعیت اداری و اقتصادی، خود را فراتر از معلم بدانند.

این صاحب نظر تربیتی اعلام کرد: باید رابطه خانه و مدرسه تربیت مدار باشد و جایگاه معلم و اهمیت تربیت و قداست مدرسه با آموزش و تبلیغ در افکار عمومی و سطح نخبگان و عامه ارتقا یابد.

انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات