در سال ۹۶

50هزار شغل پایدار برای مددجویان سیستان و بلوچستان ایجاد شد

سال گذشته با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پنج هزار و ۱۴۷ شغل برای فرزندان مددجویان و سرپرستان خانوار در عرصه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده ایجاد شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۴۸۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از سایت خبری کمیته امداد، وحید نجفی، سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۱۴۷ طرح اشتغال با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل منابع این نهاد و بانک‌های عامل در رشته‌های شغلی مختلف مانند کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات برای سرپرستان خانوار و فرزندان خانوار‌های تحت حمایت اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد حامیان طرح اکرام ایتام این نهاد از سایر استان‌های کشور هستند، افزود: سال گذشته حامیان ۲۴ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک غیرنقدی کرده اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، ۴۷،۵ درصد رشد داشته است
سرپرست کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معمولا هر یتیم این استان تحت حمایت یک یا دو حامی دارد، ادامه داد: متوسط سرانه کمک نقدی هر یتیم ماهانه حدود ۵۰ هزار تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
نجفی با اشاره به عوامل رشد کمک‌های حامیان، یادآور شد: استفاده از ظرفیت کارخانه‌های تولیدی، اصناف، بازاریان، دستگاه‌های اجرایی و مشهود بودن آثار معنوی حمایت از فرزندان معنوی خود در تمام مراحل زندگی فرد نیکوکار ازجمله عوامل مهم افزایش مشارکت حامیان است.
وی گفت: ۳۸ هزار یتیم به دلیل فوت پدر از حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد بهره مندند.
مدیرشعب بانک صادرات استان سیستان و بلوچستان در ادامه این دیدار گفت: سال گذشته تسهیلات بانکی اشتغال از دو تا ۷۰ میلیون تومان به ۱۲ هزار و ۲۰۰ مددجوی این نهاد پرداخت شد.
سهراب نارویی با اعلام آمادگی حمایت از ایتام تحت حمایت کمیته امداد این استان، افزود: براساس سنوات گذشته در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان برپایی سفر‌های اطعام و افطاری و توزیع سبد‌های غذایی انجام و بازدید از توانمندی‌های خانوار‌های نیازمند به عمل می‌آید.
ارسال نظرات