فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان :

مزار شهدا دار الشفا آزادگان است

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: شهداء شخصیت هایی هستند که در زمان امام غیر معصوم کاری کردند که شهدای کربلا در زمان امام معصوم انجام دادند.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۰۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان در یادواره ۲۱ شهید طایفه حیدری که در شهرستان زابل برگزارشد، با اشاره به ارزش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: برگزاری مراسمات و محافلی که به نام و یاد شهدا برگزار می‌شود فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل و این مهم را ترویج می‌دهد.
وی با اشاره به این مطلب که یادواره شهداء طایفه حیدری در راستای تجلیل و تکریم از ۱۹۱ خانواده معظم شهداء، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برگزارشده است افزود: تجلیل ازمجاهدانی که در زمان تنهایی انقلاب اسلامی و در زمان تنهایی امام و تنهایی ملت ایران و در زمان تنهایی اسلام ناب که جرقه آن را امام خمینی (ره) زدند رسالتی مهم وهمگانی در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت است.
سردار معروفی با تاکید بر جانفشانی ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثار شهداء بیان کرد: این مجاهدان فی سبیل الله، مال و آبرویشان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای ادای دین اسلام جان خود را فدا کردند.
وی تجلیل از ۱۹۱ مجاهد که مجاهدت کردند و همچنان در راه حق و حقیقت باقی ماندند را رسالت دانست و اظهارداشت: مزار شهدا به دلیل ارزشمندی و جایگاه ویژه‌ای که دارند دارالشفای آزادگان هستند.
معروفی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا تاثیر به سزایی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دارد چرا که این بزرگواران با فداکاری و از خودگذشتگی امنیت و آسایش را به ملت ایران هدیه کرده اند.
این مسئول به رشادت‌ها وایثارگری‌های رزمندگان استان به ویژه شهیدان میر حسینی، سبیل اخلاقی، فارسی، عالی، هراتی، خدری، راشکی، ورزمندگانی، چون سردار باغبانی و. اشاره کرد و افزود: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم مبارزه کردند.
معروفی اذعان کرد:هدف گذاری دشمن روی رزمندگان اسلام بود تا با تضعیف کردن روحیه، اعتقادات و باورهایشان به اهداف شومشان برسند که وجود شهداء و رزمندگان و مجاهدتهایشان پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.
این مسئول در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی، ابراز کرد: این نامگذاری نه تنها شعار نیست بلکه حکم و فتوایی است که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده و همگان باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.
وی با تاکید بر خرید کالا‌های ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی بیان کرد: نگذاریم فرمایش رهبر انقلاب شعار باقی بماند بلکه با عمل به این مهم این را نهادینه و فرهنگ سازی کنیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: گلزار شهداء امامزادگان ما  و شهداء شخصیت‌هایی هستند که در زمان امام غیر معصوم کاری کردند که شهدای کربلا در زمان امام معصوم انجام دادند.
ارسال نظرات