مسئول بسیج مهندسین کشاورزی چهارمحال وبختیاری خبر داد:

اجرای طرح "بسیج همگام با کشاورز و منابع طبیعی "در استان

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان گفت: اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز و منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۱۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال وبختیاری در گفتگو باخبرنگار بسیج، ضمن معرفی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی ،اهم مأموریتهای این سازمان را درسالجاری تشریح کرد.

سرهنگ پاسدار علیرضا رحیمی افزود: سازمان بسیج مستضعفین پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و به منظور نقش آفرینی موثر بسیج در عرصه تولید مواد غذایی، اقدام به تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نمود.

رحیمی ادامه داد: این سازمان امیدوار است در سالجاری که از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، با نقش آفرینی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بستر توسعه اقتصادی و در عرصه جنگ اقتصادی و دوشادوش سازمان جهاد کشاورزی، بتواند با ارتقاء جهشی سطح علمی کشاورزان و تولید کنندگان در افزایش بهره وری و تولید سهیم باشد و قدمهای شایسته ای را بردارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر این سازمان با برخورداری از نیروهای داوطلب، متخصص، متعهد و ولایت مدار و سازمان یافته در گروه های تخصصی، مروج ارزشها و تفکر بسیجی در جامعه مهندسین کشاورزی می باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان تصریح کرد: در کنار ماموریتهای متعدد فرهنگی، تربیتی، علمی و آموزشی، یکی ازماموریتهای مهم و اساسی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی که منطبق با سیاستهای سالجاری سازمان بسیج مستضعفین است،"اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز ومنابع طبیعی"می باشد.

رحیمی گفت: این طرح از طریق تشکیل کارگروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی در یک پایگاه روستایی و عشایری و با بهره گیری از خدمات علمی مهندسان و کارشناسان بسیجی و طی بازدیدهای علمی از مزارع و باغات نمونه و الگوگیری از طرح های موفق کشاورزی و نیز برگزاری نشست های مستمر با کشاورزان و تولید کنندگان صورت می پذیرد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح در بخش کشاورزی؛ تاکید بر لزوم صرفه جویی و آموزش راهکارهای افزایش راندمان آبیاری در شرایط خشکسالی، ارتقاء بهره وری منابع تولید به منظور تولید محصول سالم و کاهش فاصله بین متوسط عملکرد کشاورزان با عملکرد کشاورزان نمونه می باشد، که متاسفانه این اختلاف در مورد محصولات مختلف 2 تا 12برابر گزارش شده است و از طرفی در این طرح فارغ التحصیلان به عرصه های کار و تولید در بخش کشاورزی آشنا خواهند شد.

رحیمی ادامه داد: این طرح امسال در راستای همیاری درحفظ و احیاء منابع طبیعی نیز در زمینه فعالیت، حمایت، حفظ، گسترش و احیاء منابع طبیعی، کمک به جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حراست از آنها در برابر آسیبهایی که روز به روز درحال گسترش هستند اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اعزام تیم های آموزشی و مشاوره ای از دیگر برنامه های این سازمان است که به منظور انتقال مباحث آموزشی و مشاوره ای به کشاورزان، تولید کنندگان و یا فراگیران و علاقمندان به فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی در سراسر استان صورت می پذیرد.

گفتنی است: علاقمندان می توانند ازاوایل اردیبهشت ماه جهت عضویت در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان و ثبت نام جهت شرکت در دوره های آموزشی و کارگاهای توجیهی به کانونهای بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه نمایند و یا با شماره تلفنهای 31322383و 32229588 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات