حجت الاسلام رضی:

پاسداری از ارزش های اسلامی وظیفه هر مسلمان است

کارشناس مسایل دینی در مراسم جشن اعیاد شعبانیه شهرستان سامان گفت: پاسداری از ارزش های اسلامی وظیفه هر مسلمان است.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۸۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلاد حضرت امام حسین (علیه السلام)و حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام سجاد (علیه السلام) و بزرگداشت روز پاسدار و روز جانباز در حسینیه ثار الله  ناحیه  مقاومت بسیج سپاه سامان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس رضی در این مراسم با تبریک مناسبتهای ماه شعبان المعظم، گفت: پاسداری و  جانبازی معنای گسترده ای دارد؛ پاسداری از مرزها، پاسداری از ارزش ها، پاسداری از جامعه اسلامی، پاسداری از نفس و... .

وی افزود: پاسداری گاه با نیروی بازو و گاه با سخن گفتن و بیان حقایق صورت می گیرد. پاسدار انقلاب اسلامی، تنها یك لفظ نیست. یك واقعیت است. بدین معنا كه اگر كسی بخواهد برخلاف مسیر اسلام، عملی انجام دهد، وظیفه هر مسلمانی است كه از اسلام و ارزش های اسلام پاسداری كند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی اضافه کرد: تعبیر پاسداری از اسلام و قرآن كریم، همان صراط مستقیمی است كه در نماز از خدا طلب می كنیم.

حجت الاسلام رضی گفت: بنابراین، پاسدار بودن فقط به داشتن لباس و نشان نظامی نیست. مرزبانان كشور، نیروهای انتظامی، دانشمندان عرصه علم و پژوهشگران، هر یك از كیان و استقلال و شرف كشور دفاع می كنند و پاسدار به شمار می آیند .

وی در ادامه افزود: حضرت امام خمینی(رحمه‏ الله) در مورد جانبازی نیز بارها با کلام الهی خود، جانبازان و ایثارگران را مورد تفقّد قرار داده، آنها را مایه سرافرازی ملت ایران خوانده‏ اند. ایشان، با آن مقام والا خود را در برابر جانبازان کوچک شمرده، می ‏فرمایند: "وقتی امثال شما قدرتمندان روحی را می ‏بینم با این روحیه بزرگ و با این عظمت روح، خجالت می‏کشم که خودم را یک انسان متعهد بدانم. زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده اند".

مولودیه خوانی در وصف  حضرت امام حسین (علیه السلام ) و حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام ) از دیگر بخش های این مراسم جشن بود.‏

ارسال نظرات